Minge, Krupa i franczyza

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Grupa Esotiq&Henderson ma za sobą miesiące walki o poprawę wyniku finansowego. Choć sytuacja pozostaje daleka od zadowalającej, to wydaje się, sprawy zmierzają w dobrym kierunku. O ile bowiem pierwszy kwartał modowa firma zamknęła ze stratą na poziomie 2,9 mln zł, to już drugi kwartał skończył się z 0,4 mln zł pod kreską.
 Liczymy, że wyniki będą się poprawiać, zwłaszcza, że nadchodzący czwarty kwartał jest tradycyjnie najlepszy pod kątem przychodów w naszej branży – zapowiada Adam Skrzypek, prezes Esotiq&Henderson.

Sprzedaż grupy od kwietnia do czerwca wzrosła o 2 proc. dla sklepów porównywalnych (bez uwzględnienia nowych otwarć), ale żeby lepsze przychody przełożyły się na wyższe zyski, spółka będzie musiała też pracować nad ograniczaniem kosztów. Te, niestety, w odniesieniu do całej spółki wzrosły o 11 proc. rok do roku. Same koszty sklepów rosły jeszcze szybciej – o 17 proc. Wpływ na taki status quo miało kilka czynników, m.in. wzrost czynszów najmu i koszty IT.

Zarząd szuka oszczędności na wielu frontach, ale jednym z głównych działań mających na celu poprawę sytuacji finansowej są otwarcia nowych sklepów w systemie franczyzowym. Ten model rozwoju pozwala franczyzodawcy na ograniczenie kosztów – inwestycja we franczyzowy sklep odzieżowy jest po stronie franczyzobiorcy. Już teraz franczyza odpowiada za większą część sprzedaży grupy – w drugim kwartale 2016 roku przychody w sklepach franczyzowych wyniosły blisko 18 mln zł, podczas gdy w punktach własnych 10,4 mln zł.

Za przeważającą część sprzedaży odpowiada marka bieliźniarska Esotiq, której twarzą jest topmodelka Joanna Krupa. Pod tym szyldem działa łącznie 266 sklepów. W ostatnim kwartale sieć powiększyła się o 8 sklepów, z czego tylko jeden z nich otwarty został przez franczyzodawcę.
– Kolejne punkty po markami ESOTIQ i Femestage na Ukrainie i Białorusi także są i będą otwierane w systemie franczyzowym. Nie mamy problemów z płatnościami, sprzedaż jest dobrze zabezpieczona. Do końca 2016 r. planujemy zwiększyć sieć na Ukrainie i Białorusi do 22 salonów, w tym 11 marki ESOTIQ i 11 marki Femestage. Co ważne – wydatki inwestycyjne są po stronie franczyzobiorcy – mówi Adam Skrzypek. – Chcemy też kontynuować rozwój w Niemczech, gdzie nasza spółka ma obecnie trzy sklepy Esotiq.

Plany rozwoju dotyczą też Femestage Eva Minge, choć na razie inwestycje w promocję i rozwój marki ciągną wyniki spółki w dół. Dyrektorem kreatywnym konceptu jest znana polska projektantka mody, a liczba sklepów w tej sieci Femestage powiększyła się z 10 do 18 salonów.

Grupa Esotiq & Henderson rozwija również sprzedaż on-line. Do e-sklepu Esotiq oraz e-sklepu Femestage w Polsce dołączyła platforma outletowa. W Niemczech działa też własny sklep internetowy marki Esotiq.
– Sprzedaż w Internecie w samym drugim kwartale 2016 r. wzrosła o 89 proc. rok do roku, do 0,74 mln zł. Coraz większe znaczenie w sprzedaży on-line ma nowa marka odzieżowa Femestage. Tu sprzedaż w drugim kwartale 2016 wyniosła ponad 0,3 mln zł. Od czwartego kwartału odbiory i zwroty towarów zamówionych przez Internet będą mogły odbywać się w salonach Esotiq i Femestage, co znacznie ułatwi zakupy klientkom i pomoże zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych – mówi prezes Esotiq & Henderson.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €