Biznes jasny jak słońce

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Obowiązująca od lipca 2016 roku nowa Ustawa o odnawialnych źródeł energii może spowodować, że na rynku fotowoltaiki będziemy w najbliższych latach obserwować znaczne wzrosty. Nowe zasady rozliczania energii z mikroinstalacji fotowoltaicznych przewidują, że właściciele takich jednostek będą mogli sprzedawać wytworzoną, a nie wykorzystaną przez siebie energię (co ma promować jej oszczędzanie). Eksperci spodziewają się, że liczba instalacji służących do produkcji energii słonecznej może rosnąć w tempie nawet 50 proc. rocznie. Ale koniunktura w branży fotowoltaiki panuje nie od dziś. Jak wynika z danych Stowarzyszenia Branży Fotowoltaicznej POLSKA PV, 2015 roku moc skumulowana w instalacjach fotowoltaicznych w Polsce przekroczyła 95 MWp (Mega Watt peak, jednostka, w której wyraża się moc paneli fotowoltaicznych). Aż 98 proc. z tych instalacji zostało przyłączone do sieci w latach 2014-2015.

Rozwój fotowoltaiki oznacza również wzrost liczby firm zajmujących się produkcją i montażem urządzeń do pozyskiwania energii z odnawialnych źródeł. Freevolt jest w tej branży jednym z pierwszych graczy, który zdecydował się na budowę sieci franczyzowej. W ofercie firmy znajdują się elektrownie słoneczne, systemy podgrzewania wody, oświetlenia solarne i hybrydowe. Wszystkie produkty są przeznaczone dla klienta indywidualnego, przedsiębiorstw i instytucji użyteczności publicznej.

Do zadań franczyzobiorców Freevolt należeć będzie sprzedaż i montaż instalacji fotowoltaicznych. Obsługiwać będą zarówno klientów przekazanych przez centralę, jak i tych pozyskanych we własnym zakresie.
– Franczyzobiorca przyjmuje od organizatora wszystkie produkty w depozyt. Przechowuje je we własnym magazynie w celach sprzedażowych oraz w ramach ekspozycji demonstracyjnej. Franczyzobiorca nie ponosi żadnych kosztów zakupu towarów, jednak w chwili otrzymania produktów ponosi pełną odpowiedzialność za przekazany towar – tłumaczy Łukasz Nowiński, dyrektor zarządzający FreeVolt.

Franczyzobiorca musi jednak zainwestować w zakup wyposażenia dla ekipy montażowej składającej się z minimum dwóch osób (z których jedna musi mieć uprawnienia elektryczne). Jego szacunkowy koszt wynosi ok. 55 tys. zł.
– Franczyzobiorca wykonuje usługi sprzedaży i montażu, za co przyznane jest mu wynagrodzenie. Dochodowość można już określić na podstawie rosnących rachunków za energię elektryczną. Wszyscy zauważamy i przede wszystkim odczuwamy po swoich portfelach rosnące stawki za prąd, zatem zainteresowanie produktami rynku odnawialnych źródeł energii jest coraz większe. Nawet przy negatywnych założeniach sprzedaży na poziomie minimum 18 instalacji o nominalnej mocy 3 kWp, zainwestowana kwota zwróci się już w pierwszym roku. Nawet jeżeli franczyzobiorca nie angażuje swoich sił w poszukiwaniu klienta, to marketing centralny zapewnia przekazywanie już zainteresowanych klientów – twierdzi Łukasz Nowiński.

W Polsce działa 13 salonów firmowych FreeVolt. Centrala sieci współpracuje z partnerami handlowymi w postaci ponad 1 tys. oddziałów marketów budowlanych, projektantów, sklepów rolniczych.
– Właśnie przez współpracę z partnerami handlowymi zapewniamy franczyzobiorcom bazę klientów – tłumaczy Łukasz Nowiński. – Plany rozwojowe zakładają utworzenie około 40 salonów firmowych FreeVolt. W ciągu pół roku udało się podpisać około 10 umów franczyzowych, zatem spodziewamy się otwarcia placówek w każdym województwie do połowy 2017 roku.

Marka Freevolt rozwija się również na rynku amerykańskim, gdzie powstają kolejne biura sprzedaży.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €