Biznes do schrupania

Na razie koncept Tradycyjne Zapiekanki – z ogórem czy bez? rozwija się na Śląsku, ale franczyzodawca chce rozbudować sieć w całej Polsce. Inwestycja zaczyna się od 50 tys. zł.
Zapiekanki to, można powiedzieć, tradycyjny polski fast food. Opierając się na ich popularności swój koncept gastronomiczny postanowił zbudować właściciel marki Tradycyjne Zapiekanki – z ogórem czy bez? Pierwszy lokal własny został otwarty w marcu ubiegłego roku w Katowicach.
– Został przyjęty tak dobrze, że wkrótce uruchomiliśmy dwa kolejne, w Gliwicach i Bielsku Białej – mówi Adrian Ptasiński, odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej Tradycyjne Zapiekanki – z ogórem czy bez? – Następnym krokiem była decyzja o utworzeniu systemu franczyzowego. Zdecydowaliśmy się na to po pół roku zdobywania doświadczenia na rynku.
Pierwszy punkt franczyzowy zaczął działać trzy miesiące temu w Dąbrowie Górniczej. Kolejne powstaną jeszcze w tym roku, w Zabrzu, Rybniku i Będzinie.
Na razie koncept rozwija się na Śląsku, ale franczyzodawca nie chce się ograniczać tylko do tego regionu kraju.
– Chcemy otwierać lokale w całej Polsce – zastrzega Adrian Ptasiński. – Oczekujemy, by osoby spoza województwa śląskiego i małopolskiego, zainteresowane nasza franczyzą, zadeklarowały, że w ciągu określonego czasu otworzą nie jeden, ale kilka lokali. Na terenie dużego miasta czy np. województwa będą wtedy działały na zasadzie wyłączności. Związane to jest z koniecznością budowania własnej sieci dystrybucyjnej: magazynu na produkty, zakupu samochodów dostawczych. Przy jednym lokalu to nieopłacalne, a przy kilku już tak. Natomiast na Śląsku i w Małopolsce, gdzie firma ma własną sieć dystrybucyjną, można otwierać pojedyncze lokale.
Generalnie zapiekanki to koncept dla miast powyżej 50 tys. mieszkańców, choć franczyzodawca nie wyklucza, że może też zastanowić się też nad mniejszymi rynkami. Jeśli decydujemy się na sprzedaż z okienka, to wystarczy lokal wielkości 30 m2. Jeżeli jednak chcemy zorganizować miejsca dla klientów, minimalna potrzebna powierzchnia to 60-70 m2. Z dotychczasowych doświadczeń licencjodawcy wynika, że koszty inwestycji to co najmniej 50 tys. zł netto. Franczyzodawca przygotuje dokładną symulację wysokości inwestycji w momencie, gdy będzie miał już propozycję konkretnego lokalu. Pomoże też w zrobieniu projektów technologicznych i aranżacyjnych.
– Każdy nasz lokal był rentowny od samego początku – zapewnia Adrian Ptasiński. – Nawet w najsłabszych, zimowych miesiącach nie trzeba było dokładać do biznesu. Chyba najlepszą rekomendacją jest fakt, że nasz pierwszy franczyzobiorca już myśli o otwarciu kolejnego punktu.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej