Branża GSM daje zarobić
Monument9 otwiera punkty w lokalizacjach, które jeszcze 2-3 lata temu w ogóle nie wydawały się atrakcyjne. Dziś przynoszą zyski.
Sieć z szyldem Monument9, sprzedająca akcesoria GSM, ma obecnie 18 punktów własnych oraz 9 franczyzowych.
– W najbliższych miesiącach otworzymy jeszcze minimum pięć sklepów. Cały czas podpisujemy nowe umowy najmu i planujemy otwarcia już na lata 2017-2018 – mówi Kamil Wiśniewski, właściciel marki Monument9.
Minimalna kwota inwestycji we franczyzę Monument9 to około 25-30 tys zł. Jest to suma wystarczająca na otwarcie stoiska handlowego. W wypadku sklepu koszty są nieco wyższe, jednak franczyzodawca może partycypować w urządzeniu lokalu, np. poprzez wykonanie mebli, oklejenia reklamą oraz udostępnienia kasetonu reklamowego. Każdy franczyzobiorca w ciągu kilku dni po podpisaniu umowy otrzymuje od centrali wizualizację wyspy czy sklepu, skrojoną na miarę jego wymagań i upodobań.
– Mamy własną ekipę, która projektuje oraz wykonuje meble i reklamę. Nie korzystamy z usług firm zewnętrznych – podkreśla Kamil Wiśniewski. – Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest fakt, iż znacznie przyspiesza to wykonanie poszczególnych zadań – dzięki tak dużej „samodzielności” ostatnio otworzyliśmy nowe stoisko w niecałe dwa tygodnie od podpisania umowy franczyzowej.
Opłaty, pobierane przez sieć, są ustalane indywidualnie. Przy otwieraniu stoiska doświadczenie w branży GSM jest przydatne, ale nie jest warunkiem koniecznym. Franczyzodawca zapewnia bowiem partnerom kompleksowe szkolenia, które pozwalają poznać ten segment rynku. Czas zwrotu z inwestycji licencjodawca szacuje na od 4 do 6 miesięcy.
Branża GSM zarabia dzięki wciąż pojawiającym się na rynku coraz nowszym modelom telefonów i związanych z nimi akcesoriów. Według szacunków firmy Deloitte, w 2016 roku użytkownicy na całym świecie sprzedadzą lub wymienią na nowe 120 mln używanych przez siebie wcześniej smartfonów, generując tym samym ponad 17 mld dolarów obrotu.
– Branża aktualnie rozwija się w oszałamiającym tempie. Mogłoby się wydawać, że nastąpiło już nasycenie rynku, ale uważam, że wcale tak nie jest – ocenia Kamil Wiśniewski. – Klienci coraz chętniej nie tylko kupują u nas akcesoria i telefony, ale też je wymieniają na coraz nowsze modele. Branża będzie się więc rozwijać w kierunku ciągłego poszerzania oferty produktowej. Owszem, duża konkurencja oraz brak miejsca w danej galerii handlowej może okazać się problemem, jednak nieustannie wyszukujemy nowe lokalizacje dla naszych partnerów. Aktualnie opłaca się otworzyć punkt w lokalizacji, która jeszcze 2-3 lata temu w ogóle nie była atrakcyjna, ze względu na poziom odwiedzalności, który wtedy uznawaliśmy za zbyt niski. Dziś w takich miejscach i tak mamy wystarczająco dużo klientów.
ZOBACZ W KATALOGU
Fonny Funny
Akcesoria do telefonów
Global Neovision
Sprzedaż usług Canal +
Orange
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Play
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Teletorium
Sprzedaż, kupno, serwis telefonów i akcesoriów
T-Mobile Polska SA
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży telekomunikacja, IT, AGD/RTV
Fonny Funny
Akcesoria do telefonów
Global Neovision
Sprzedaż usług Canal +
Orange
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Play
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Teletorium
Sprzedaż, kupno, serwis telefonów i akcesoriów
T-Mobile Polska SA
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

