Branża GSM daje zarobić

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć z szyldem Monument9, sprzedająca akcesoria GSM, ma obecnie 18 punktów własnych oraz 9 franczyzowych.
W najbliższych miesiącach otworzymy jeszcze minimum pięć sklepów. Cały czas podpisujemy nowe umowy najmu i planujemy otwarcia już na lata 2017-2018 – mówi Kamil Wiśniewski, właściciel marki Monument9.
Minimalna kwota inwestycji we franczyzę Monument9 to około 25-30 tys zł. Jest to suma wystarczająca na otwarcie stoiska handlowego. W wypadku sklepu koszty są nieco wyższe, jednak franczyzodawca może partycypować w urządzeniu lokalu, np. poprzez wykonanie mebli, oklejenia reklamą oraz udostępnienia kasetonu reklamowego. Każdy franczyzobiorca w ciągu kilku dni po podpisaniu umowy otrzymuje od centrali wizualizację wyspy czy sklepu, skrojoną na miarę jego wymagań i upodobań.
Mamy własną ekipę, która projektuje oraz wykonuje meble i reklamę. Nie korzystamy z usług firm zewnętrznych – podkreśla Kamil Wiśniewski. Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest fakt, iż znacznie przyspiesza to wykonanie poszczególnych zadań – dzięki tak dużej „samodzielności” ostatnio otworzyliśmy nowe stoisko w niecałe dwa tygodnie od podpisania umowy franczyzowej.
Opłaty, pobierane przez sieć, są ustalane indywidualnie. Przy otwieraniu stoiska doświadczenie w branży GSM jest przydatne, ale nie jest warunkiem koniecznym. Franczyzodawca zapewnia bowiem partnerom kompleksowe szkolenia, które pozwalają poznać ten segment rynku. Czas zwrotu z inwestycji licencjodawca szacuje na od 4 do 6 miesięcy.

Branża GSM zarabia dzięki wciąż pojawiającym się na rynku coraz nowszym modelom telefonów i związanych z nimi akcesoriów. Według szacunków firmy Deloitte, w 2016 roku użytkownicy na całym świecie sprzedadzą lub wymienią na nowe 120 mln używanych przez siebie wcześniej smartfonów, generując tym samym ponad 17 mld dolarów obrotu.
Branża aktualnie rozwija się w oszałamiającym tempie. Mogłoby się wydawać, że nastąpiło już nasycenie rynku, ale uważam, że wcale tak nie jest – ocenia Kamil Wiśniewski. Klienci coraz chętniej nie tylko kupują u nas akcesoria i telefony, ale też je wymieniają na coraz nowsze modele. Branża będzie się więc rozwijać w kierunku ciągłego poszerzania oferty produktowej. Owszem, duża konkurencja oraz brak miejsca w danej galerii handlowej może okazać się problemem, jednak nieustannie wyszukujemy nowe lokalizacje dla naszych partnerów. Aktualnie opłaca się otworzyć punkt w lokalizacji, która jeszcze 2-3 lata temu w ogóle nie była atrakcyjna, ze względu na poziom odwiedzalności, który wtedy uznawaliśmy za zbyt niski. Dziś w takich miejscach i tak mamy wystarczająco dużo klientów.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €