Array ( [article] => Array ( [pid] => 40443 [country] => pl [article_id] => 9975 [article_date] => 2016-10-18 [articletype_id] => 1 [article_title] => Pracowita jesień w Blue Shadow [article_intro] => Odzieżowa marka ma za sobą liczne otwarcia. A kolejne umowy franczyzowe są już podpisane. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 2 [img_photo_description] => Salony Blue Shadow jeszcze w tym roku pojawią się w Tomaszowie Mazowieckim, Jaworznie, Kołobrzegu oraz Kościerzynie. [secret] => scrtk0b2ef922caad363d0d7ba36e33cd0cce [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => moda [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => pracowita-jesien-blue-shadow [article_title_striped] => Pracowita jesień w Blue Shadow [dir] => article [article_text_photo] =>

Blue Shadow, rodzinna firma odzieżowa wywodząca się ze Śląska, coraz śmielej poczyna sobie na rynku franczyzy. Twórczynie marki, Sara i Roma Barna, weszły na rynek z własną kolekcją w 2012 roku, dziś ich sieć liczy 24 sklepy i rozwija się poprzez sprzedaż licencji.
– Drugie półrocze 2016 roku jest dość intensywne. Otworzyliśmy dwa nowe salony Blue Shadow w ekskluzywnych centrach handlowych w Białymstoku, w Poznaniu oraz w Warszawie. Salony Blue Shadow zawitały także do Sandomierza, Kwidzyna i Grudziądza. Dbamy również o lifting naszych dotychczasowych sklepów – kilka tygodni temu salon w Skierniewicach przenieśliśmy w inne, większe i bardziej przestronne miejsce – mówi Agnieszka Falińska z sieci Blue Shadow.

W kilku miastach franczyzodawca planuje zamianę lokalizacji sklepów.
– Staramy się, by ten proces przeszedł płynnie, tak jak np. w Skierniewicach. Jednego dnia zamknęliśmy sklep usytuowany przy ulicy, a trzy dni później otworzyliśmy na nowo salon w najlepszym miejscu handlowym w mieście – mówi Agnieszka Falińska. – Nasze klientki przywiązują się do naszej marki, do tego co im mamy do zaproponowania. Wymaga to, rzecz jasna, czasu i pracy stylistów, zatem każda lokalizacja jest dla nas bardzo ważna. Wszystkie sklepy odnotowały przyrosty sprzedaży rok do roku.

Niebawem marka Blue Shadow zawita do nowo powstającej Galerii Tomaszów w Tomaszowie Mazowieckim. Kończą się też prace przygotowawcze do otwarcia salonu w Kołobrzegu w Galerii Hosso i Kościerzynie.
– Podpisaliśmy umowę w Jaworznie w Galerii Galena. Zależy nam na sklepach w Warszawie, prowadzimy równolegle kilka rozmów, mamy już wybrane lokale, w których obecnie przeprowadzamy badanie potencjału rynkowego – mówi Agnieszka Falińska.

Inwestycja w sklep agencyjny wiąże się z kosztem ok. 1 tys. zł/m2, zatem w przypadku lokalu o wielkości 100 m2 (to górny limit metrażu sklepu), sięgnie 100 tys. zł. Budżet na remont i urządzenie lokalu wyceniany jest zawsze indywidualnie, zależnie od stanu technicznego i wyglądu miejsca. Na jakie przychody można liczyć?
– W pierwszym roku, który jest czasem zapoznawania się klientek z nami oraz budowania lokalnego wizerunku marki, zyski będą pozwalały na zwrot z inwestycji z lekkim plusem. Kolejne lata będą pozwalały na zwiększenie oczekiwań – tłumaczy Agnieszka Falińska.

Franczyzodawca Blue Shadow chce otwierać nie więcej niż 10-15 sklepów rocznie. Jak przyznaje, większe tempo rozwoju mogłoby negatywnie odbić się na jakości sklepów.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 181 [author_pid] => 1046 [author_name] => Grzegorz Morawski [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => gmorawski@franchising.pl [author_profile] =>

Grzegorz Morawski obserwuje i opisuje rynek pomysłów na biznes od 2009 roku. Jako dziennikarz portalu Franchising.pl i Własny Biznes Franchising opisuje tajniki współpracy we franczyzie, w każdym artykule starając się odpowiadać na nurtujące wszystkich przedsiębiorczych pytanie: jaki biznes się opłaca? Swoje zainteresowania rynkiem franczyzy rozwija w ramach studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Jest autorem publikacji naukowych z zarządzania systemami sieciowymi, a także współtwórcą Raportu o franczyzie PROFIT system. Jego felietony i komentarze można znaleźć również na jego profilu w serwisie Twitter oraz na portalu Natemat.pl.

[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/GregMoraw [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/grzegorz-morawski-phd-04a198a8/ [author_photo] => Array ( [pid] => 113313 [itemserver_id] => 37087 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => e10/d9c/grzegorz-morawski-dziennikarz-franchising.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => grzegorz-morawski ) ) [link] => /artykul/9975/pracowita-jesien-blue-shadow/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 84687 [country_item] => pl [description] => Salony Blue Shadow jeszcze w tym roku pojawią się w Tomaszowie Mazowieckim, Jaworznie, Kołobrzegu oraz Kościerzynie. [path] => 58f/09a/blue-shadow-s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 234 [itemserver_id] => 33828 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 84721 [country_item] => pl [description] => Salony Blue Shadow jeszcze w tym roku pojawią się w Tomaszowie Mazowieckim, Jaworznie, Kołobrzegu oraz Kościerzynie. [path] => 67f/13b/blue-shadow.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 33829 ) ) ) [og_image] => 58f/09a/blue-shadow-s.jpg [article_date_formated] => 18.10.2016 [article_day] => Wtorek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 84687 [country_item] => pl [description] => Salony Blue Shadow jeszcze w tym roku pojawią się w Tomaszowie Mazowieckim, Jaworznie, Kołobrzegu oraz Kościerzynie. [path] => 58f/09a/blue-shadow-s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 234 [itemserver_id] => 33828 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 84687 [country_item] => pl [description] => Salony Blue Shadow jeszcze w tym roku pojawią się w Tomaszowie Mazowieckim, Jaworznie, Kołobrzegu oraz Kościerzynie. [path] => 58f/09a/blue-shadow-s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 234 [itemserver_id] => 33828 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => blue shadow [id] => 1243 [type] => 2 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 11 [link] => /franczyza/1243/blue-shadow/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 86193 [country_item] => pl [description] => [path] => 726/3ec/blue-shadow.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 103 [itemserver_id] => 31251 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 192430 [country_item] => pl [description] => [path] => f17/8c2/blue_shadow_galeria_zielona_pu_awy_11_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47887 ) [1] => Array ( [pid] => 192432 [country_item] => pl [description] => [path] => 702/010/blue_shadow_galeria_zielona_pu_awy_3_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47889 ) [2] => Array ( [pid] => 192426 [country_item] => pl [description] => [path] => ea8/ab5/blue_shadow_galeria_zielona_pu_awy_5_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47883 ) [3] => Array ( [pid] => 192427 [country_item] => pl [description] => [path] => cec/3d4/blue_shadow_galeria_zielona_pu_awy_8_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47884 ) [4] => Array ( [pid] => 192428 [country_item] => pl [description] => [path] => 645/ca7/blue_shadow_galeria_zielona_pu_awy_9_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47885 ) [5] => Array ( [pid] => 192431 [country_item] => pl [description] => [path] => cf6/a61/blue_shadow_galeria_zielona_pu_awy_12_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47888 ) [6] => Array ( [pid] => 192429 [country_item] => pl [description] => [path] => a99/f91/blue_shadow_galeria_zielona_pu_awy_10_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47886 ) ) ) ) ) )

Pracowita jesień w Blue Shadow

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Blue Shadow, rodzinna firma odzieżowa wywodząca się ze Śląska, coraz śmielej poczyna sobie na rynku franczyzy. Twórczynie marki, Sara i Roma Barna, weszły na rynek z własną kolekcją w 2012 roku, dziś ich sieć liczy 24 sklepy i rozwija się poprzez sprzedaż licencji.
– Drugie półrocze 2016 roku jest dość intensywne. Otworzyliśmy dwa nowe salony Blue Shadow w ekskluzywnych centrach handlowych w Białymstoku, w Poznaniu oraz w Warszawie. Salony Blue Shadow zawitały także do Sandomierza, Kwidzyna i Grudziądza. Dbamy również o lifting naszych dotychczasowych sklepów – kilka tygodni temu salon w Skierniewicach przenieśliśmy w inne, większe i bardziej przestronne miejsce – mówi Agnieszka Falińska z sieci Blue Shadow.

W kilku miastach franczyzodawca planuje zamianę lokalizacji sklepów.
– Staramy się, by ten proces przeszedł płynnie, tak jak np. w Skierniewicach. Jednego dnia zamknęliśmy sklep usytuowany przy ulicy, a trzy dni później otworzyliśmy na nowo salon w najlepszym miejscu handlowym w mieście – mówi Agnieszka Falińska. – Nasze klientki przywiązują się do naszej marki, do tego co im mamy do zaproponowania. Wymaga to, rzecz jasna, czasu i pracy stylistów, zatem każda lokalizacja jest dla nas bardzo ważna. Wszystkie sklepy odnotowały przyrosty sprzedaży rok do roku.

Niebawem marka Blue Shadow zawita do nowo powstającej Galerii Tomaszów w Tomaszowie Mazowieckim. Kończą się też prace przygotowawcze do otwarcia salonu w Kołobrzegu w Galerii Hosso i Kościerzynie.
– Podpisaliśmy umowę w Jaworznie w Galerii Galena. Zależy nam na sklepach w Warszawie, prowadzimy równolegle kilka rozmów, mamy już wybrane lokale, w których obecnie przeprowadzamy badanie potencjału rynkowego – mówi Agnieszka Falińska.

Inwestycja w sklep agencyjny wiąże się z kosztem ok. 1 tys. zł/m2, zatem w przypadku lokalu o wielkości 100 m2 (to górny limit metrażu sklepu), sięgnie 100 tys. zł. Budżet na remont i urządzenie lokalu wyceniany jest zawsze indywidualnie, zależnie od stanu technicznego i wyglądu miejsca. Na jakie przychody można liczyć?
– W pierwszym roku, który jest czasem zapoznawania się klientek z nami oraz budowania lokalnego wizerunku marki, zyski będą pozwalały na zwrot z inwestycji z lekkim plusem. Kolejne lata będą pozwalały na zwiększenie oczekiwań – tłumaczy Agnieszka Falińska.

Franczyzodawca Blue Shadow chce otwierać nie więcej niż 10-15 sklepów rocznie. Jak przyznaje, większe tempo rozwoju mogłoby negatywnie odbić się na jakości sklepów.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €