Blue Shadow, rodzinna firma odzieżowa wywodząca się ze Śląska, coraz śmielej poczyna sobie na rynku franczyzy. Twórczynie marki, Sara i Roma Barna, weszły na rynek z własną kolekcją w 2012 roku, dziś ich sieć liczy 24 sklepy i rozwija się poprzez sprzedaż licencji.
– Drugie półrocze 2016 roku jest dość intensywne. Otworzyliśmy dwa nowe salony Blue Shadow w ekskluzywnych centrach handlowych w Białymstoku, w Poznaniu oraz w Warszawie. Salony Blue Shadow zawitały także do Sandomierza, Kwidzyna i Grudziądza. Dbamy również o lifting naszych dotychczasowych sklepów – kilka tygodni temu salon w Skierniewicach przenieśliśmy w inne, większe i bardziej przestronne miejsce – mówi Agnieszka Falińska z sieci Blue Shadow.
W kilku miastach franczyzodawca planuje zamianę lokalizacji sklepów.
– Staramy się, by ten proces przeszedł płynnie, tak jak np. w Skierniewicach. Jednego dnia zamknęliśmy sklep usytuowany przy ulicy, a trzy dni później otworzyliśmy na nowo salon w najlepszym miejscu handlowym w mieście – mówi Agnieszka Falińska. – Nasze klientki przywiązują się do naszej marki, do tego co im mamy do zaproponowania. Wymaga to, rzecz jasna, czasu i pracy stylistów, zatem każda lokalizacja jest dla nas bardzo ważna. Wszystkie sklepy odnotowały przyrosty sprzedaży rok do roku.
Niebawem marka Blue Shadow zawita do nowo powstającej Galerii Tomaszów w Tomaszowie Mazowieckim. Kończą się też prace przygotowawcze do otwarcia salonu w Kołobrzegu w Galerii Hosso i Kościerzynie.
– Podpisaliśmy umowę w Jaworznie w Galerii Galena. Zależy nam na sklepach w Warszawie, prowadzimy równolegle kilka rozmów, mamy już wybrane lokale, w których obecnie przeprowadzamy badanie potencjału rynkowego – mówi Agnieszka Falińska.
Inwestycja w sklep agencyjny wiąże się z kosztem ok. 1 tys. zł/m2, zatem w przypadku lokalu o wielkości 100 m2 (to górny limit metrażu sklepu), sięgnie 100 tys. zł. Budżet na remont i urządzenie lokalu wyceniany jest zawsze indywidualnie, zależnie od stanu technicznego i wyglądu miejsca. Na jakie przychody można liczyć?
– W pierwszym roku, który jest czasem zapoznawania się klientek z nami oraz budowania lokalnego wizerunku marki, zyski będą pozwalały na zwrot z inwestycji z lekkim plusem. Kolejne lata będą pozwalały na zwiększenie oczekiwań – tłumaczy Agnieszka Falińska.
Franczyzodawca Blue Shadow chce otwierać nie więcej niż 10-15 sklepów rocznie. Jak przyznaje, większe tempo rozwoju mogłoby negatywnie odbić się na jakości sklepów.
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 181 [author_pid] => 1046 [author_name] => Grzegorz Morawski [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => gmorawski@franchising.pl [author_profile] =>Grzegorz Morawski obserwuje i opisuje rynek pomysłów na biznes od 2009 roku. Jako dziennikarz portalu Franchising.pl i Własny Biznes Franchising opisuje tajniki współpracy we franczyzie, w każdym artykule starając się odpowiadać na nurtujące wszystkich przedsiębiorczych pytanie: jaki biznes się opłaca? Swoje zainteresowania rynkiem franczyzy rozwija w ramach studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Jest autorem publikacji naukowych z zarządzania systemami sieciowymi, a także współtwórcą Raportu o franczyzie PROFIT system. Jego felietony i komentarze można znaleźć również na jego profilu w serwisie Twitter oraz na portalu Natemat.pl.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/GregMoraw [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/grzegorz-morawski-phd-04a198a8/ [author_photo] => Array ( [pid] => 113313 [itemserver_id] => 37087 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => e10/d9c/grzegorz-morawski-dziennikarz-franchising.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => grzegorz-morawski ) ) [link] => /artykul/9975/pracowita-jesien-blue-shadow/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 84687 [country_item] => pl [description] => Salony Blue Shadow jeszcze w tym roku pojawią się w Tomaszowie Mazowieckim, Jaworznie, Kołobrzegu oraz Kościerzynie. [path] => 58f/09a/blue-shadow-s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 234 [itemserver_id] => 33828 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 84721 [country_item] => pl [description] => Salony Blue Shadow jeszcze w tym roku pojawią się w Tomaszowie Mazowieckim, Jaworznie, Kołobrzegu oraz Kościerzynie. [path] => 67f/13b/blue-shadow.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 33829 ) ) ) [og_image] => 58f/09a/blue-shadow-s.jpg [article_date_formated] => 18.10.2016 [article_day] => Wtorek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 84687 [country_item] => pl [description] => Salony Blue Shadow jeszcze w tym roku pojawią się w Tomaszowie Mazowieckim, Jaworznie, Kołobrzegu oraz Kościerzynie. [path] => 58f/09a/blue-shadow-s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 234 [itemserver_id] => 33828 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 84687 [country_item] => pl [description] => Salony Blue Shadow jeszcze w tym roku pojawią się w Tomaszowie Mazowieckim, Jaworznie, Kołobrzegu oraz Kościerzynie. [path] => 58f/09a/blue-shadow-s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 234 [itemserver_id] => 33828 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => blue shadow [id] => 1243 [type] => 2 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 11 [link] => /franczyza/1243/blue-shadow/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 86193 [country_item] => pl [description] => [path] => 726/3ec/blue-shadow.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 103 [itemserver_id] => 31251 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 192430 [country_item] => pl [description] => [path] => f17/8c2/blue_shadow_galeria_zielona_pu_awy_11_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47887 ) [1] => Array ( [pid] => 192432 [country_item] => pl [description] => [path] => 702/010/blue_shadow_galeria_zielona_pu_awy_3_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47889 ) [2] => Array ( [pid] => 192426 [country_item] => pl [description] => [path] => ea8/ab5/blue_shadow_galeria_zielona_pu_awy_5_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47883 ) [3] => Array ( [pid] => 192427 [country_item] => pl [description] => [path] => cec/3d4/blue_shadow_galeria_zielona_pu_awy_8_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47884 ) [4] => Array ( [pid] => 192428 [country_item] => pl [description] => [path] => 645/ca7/blue_shadow_galeria_zielona_pu_awy_9_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47885 ) [5] => Array ( [pid] => 192431 [country_item] => pl [description] => [path] => cf6/a61/blue_shadow_galeria_zielona_pu_awy_12_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47888 ) [6] => Array ( [pid] => 192429 [country_item] => pl [description] => [path] => a99/f91/blue_shadow_galeria_zielona_pu_awy_10_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47886 ) ) ) ) ) )Pracowita jesień w Blue Shadow

Odzieżowa marka ma za sobą liczne otwarcia. A kolejne umowy franczyzowe są już podpisane.
Blue Shadow, rodzinna firma odzieżowa wywodząca się ze Śląska, coraz śmielej poczyna sobie na rynku franczyzy. Twórczynie marki, Sara i Roma Barna, weszły na rynek z własną kolekcją w 2012 roku, dziś ich sieć liczy 24 sklepy i rozwija się poprzez sprzedaż licencji.
– Drugie półrocze 2016 roku jest dość intensywne. Otworzyliśmy dwa nowe salony Blue Shadow w ekskluzywnych centrach handlowych w Białymstoku, w Poznaniu oraz w Warszawie. Salony Blue Shadow zawitały także do Sandomierza, Kwidzyna i Grudziądza. Dbamy również o lifting naszych dotychczasowych sklepów – kilka tygodni temu salon w Skierniewicach przenieśliśmy w inne, większe i bardziej przestronne miejsce – mówi Agnieszka Falińska z sieci Blue Shadow.
W kilku miastach franczyzodawca planuje zamianę lokalizacji sklepów.
– Staramy się, by ten proces przeszedł płynnie, tak jak np. w Skierniewicach. Jednego dnia zamknęliśmy sklep usytuowany przy ulicy, a trzy dni później otworzyliśmy na nowo salon w najlepszym miejscu handlowym w mieście – mówi Agnieszka Falińska. – Nasze klientki przywiązują się do naszej marki, do tego co im mamy do zaproponowania. Wymaga to, rzecz jasna, czasu i pracy stylistów, zatem każda lokalizacja jest dla nas bardzo ważna. Wszystkie sklepy odnotowały przyrosty sprzedaży rok do roku.
Niebawem marka Blue Shadow zawita do nowo powstającej Galerii Tomaszów w Tomaszowie Mazowieckim. Kończą się też prace przygotowawcze do otwarcia salonu w Kołobrzegu w Galerii Hosso i Kościerzynie.
– Podpisaliśmy umowę w Jaworznie w Galerii Galena. Zależy nam na sklepach w Warszawie, prowadzimy równolegle kilka rozmów, mamy już wybrane lokale, w których obecnie przeprowadzamy badanie potencjału rynkowego – mówi Agnieszka Falińska.
Inwestycja w sklep agencyjny wiąże się z kosztem ok. 1 tys. zł/m2, zatem w przypadku lokalu o wielkości 100 m2 (to górny limit metrażu sklepu), sięgnie 100 tys. zł. Budżet na remont i urządzenie lokalu wyceniany jest zawsze indywidualnie, zależnie od stanu technicznego i wyglądu miejsca. Na jakie przychody można liczyć?
– W pierwszym roku, który jest czasem zapoznawania się klientek z nami oraz budowania lokalnego wizerunku marki, zyski będą pozwalały na zwrot z inwestycji z lekkim plusem. Kolejne lata będą pozwalały na zwiększenie oczekiwań – tłumaczy Agnieszka Falińska.
Franczyzodawca Blue Shadow chce otwierać nie więcej niż 10-15 sklepów rocznie. Jak przyznaje, większe tempo rozwoju mogłoby negatywnie odbić się na jakości sklepów.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej