Sieć daje przewagę

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak trafiła pani do Chaty Polskiej?
Pracę w handlu zaczęłam blisko 20 lat temu. Praktycznie zaraz na początku zostałam kierownikiem sklepu i jako bardzo młoda osoba musiałam zarządzać 15-osobowym zespołem pracowników. To było trudne wyzwanie, ale poradziłam sobie. Po dwóch latach pracy na etacie postanowiłyśmy razem z koleżanką otworzyć własny sklep spożywczy, na jednym z zielonogórskich osiedli. Byłyśmy wspólniczkami długo, przez około osiem lat, aż w końcu nasze drogi się rozeszły i sama zajęłam się prowadzeniem biznesu. Właśnie wtedy skontaktowała się ze mną przedstawicielka Chaty Polskiej, z propozycją współpracy. Zdecydowałam się i nie żałuję.

Czy przystąpienie do sieci wymagało dużych zmian w sklepie i, co za tym idzie, dużych nakładów finansowych?
Akurat wtedy przeprowadzaliśmy remont i powiększaliśmy sklep, więc był to idealny moment na zmiany. Niejako przy okazji przystosowaliśmy pomieszczenia do wymogów sieci. Mój mąż, który jest złotą rączką, praktycznie wszystko zrobił sam. Zainwestować musieliśmy wyłącznie w sprzęt, np. lodówki, zamrażarki. Sklep powiększył się blisko dwukrotnie, poszerzyliśmy też znacznie asortyment. Klienci bardzo dobrze przyjęli naszą przemianę. A wielu z nich jest z nami od początku istnienia sklepu. Po dwóch latach zdecydowaliśmy się na otwarcie kolejnej placówki pod szyldem Chaty Polskiej, a po dwóch następnych – trzeciego sklepu.

Jakie wsparcie dostała pani od franczyzodawcy?
Przy otwieraniu każdego ze sklepów pomoc mieliśmy praktycznie we wszystkim – przygotowaniu projektów adaptacyjnych, aranżacji sklepu, rozkładzie towarów. Zresztą to wsparcie trwa cały czas. Franczyzodawca dba o marketing sieci, dostajemy gazetki promocyjne, ulotki itp. Możemy korzystać ze szkoleń. I najważniejsza rzecz – dzięki sieci mamy w sklepach konkurencyjne ceny. A to dziś wielka, jeśli nie podstawowa przewaga na rynku. Niezrzeszony sklep nie jest w stanie wynegocjować u dostawców takich warunków. Polski rynek spożywczy jest bardzo trudny i wsparcie dużego, solidnego partnera bardzo ułatwia funkcjonowanie na nim.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €