Duka prze naprzód

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sklepy Duka, oferujące wyposażenie kuchni, funkcjonują na polskim rynku od 1999 roku. Od dwóch lat marka sprzedaje licencję na biznes indywidualnym franczyzobiorcom. Przez ten czas uruchomiła we franczyzie 18 sklepów. Oprócz Polski, firma ma też salony w Bułgarii, Holandii i Anglii.
– W przyszłym roku zamierzamy w Polsce otworzyć minimum 10 nowych sklepów. Myślimy też o nowych rynkach zagranicznych: czeskim, słowackim, węgierskim, rumuńskim i ukraińskim – mówi Teresa Szynkiewicz, dyrektor ds. franczyzy Duka.

Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć upatrzonego lokalu.
– Mamy niewielką bazę lokalizacji, które przedstawimy naszemu franczyzobiorcy – wyjaśnia Teresa Szynkiewicz. – Ale tak naprawdę preferujemy wspólne poszukiwania lokalu. Wtedy mamy pewność, że wybierzemy taki, który będzie odpowiadał obu stronom.
Sklepy Duka otwierają się w miastach liczących przynajmniej 100 tys. mieszkańców. Model biznesowy firmy skupia się na rozbudowie sieci wyłącznie w centrach handlowych. Lokal powinien mieć powierzchnię 100-150 m2. Licencjodawca preferuje lokalizację na parterze, ale nie jest to warunek bezwzględny. Za to pomieszczenie nie może być zbyt wąskie – minimalna szerokość to 7,5 m. Inaczej nie uda się dobrze ustawić ekspozycji, nie odbierając tym samym klientom komfortu poruszania się po sklepie.
Jak wynika z doświadczeń franczyzodawcy, poszukiwanie lokalu trwa średnio od 3 do 6 miesięcy. Na podstawowy remont i adaptację należy przeznaczyć kwotę minimum 80 tys. zł. Natomiast na zakup mebli przynajmniej 70 tys. zł. Proces adaptacji trwa zwykle cztery tygodnie. Ostatnim elementem jest dobór i odpowiedni rozkład asortymentu. Podobnie jak poprzednie etapy, to także odbywa się pod okiem pracowników centrali firmy. Oni dbają o właściwy dobór zatowarowania oraz rozłożenie go i wyeksponowanie zgodnie z zasadami visual merchandisingu (czyli właściwej aranżacji przestrzeni handlowej). W każdym salonie asortyment jest podzielony według tych samych kategorii: szkło, porcelana, sztućce, akcesoria kuchenne, oferta sezonowa. Franczyzobiorca dostaje towar w depozyt, zarabia na prowizji od sprzedaży netto.
Nie ma opłaty licencyjnej za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca co miesiąc płaci natomiast opłatę marketingową, w wysokości 6 zł za każdy metr kwadratowy swojego sklepu. Zwrot z inwestycji następuje z reguły po 2-3 latach.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €