Gra w pizzę

Nasz franczyzobiorca musi umieć zarządzać lokalem, ale też wiedzieć na czym polega praca kelnera czy dostawcy – mówi Piotr Dawiskiba, współwłaściciel marki Fun Pizza.
Pizzerii na rynku jest mnóstwo. Czym Fun Pizza różni się od innych?
Nasza pizza jest – można powiedzieć – nie włoska, ale polska. Czyli taka, jaka smakuje naszym rodakom: na średnim lub grubym cieście, z dużą ilością dodatków. Poza tym mamy do wyboru aż pięć jej rozmiarów. To jeśli chodzi o menu. Natomiast naszym wyróżnikiem są też... gry. Do naszego konceptu włączamy wiele elementów z tym związanych. Począwszy od tego, że na naszych opakowaniach do pizzy jest zamieszczona gra planszowa „Bitwa o ostatni kawałek”. Do każdego zamówienia dołączamy pionki i kostkę i klienci mogą sobie pograć przy jedzeniu lub po skończeniu posiłku. Grać można też czekając na zamówienie w lokalu, używając do tego specjalnej aplikacji mobilnej. Stawką jest rabat – jeśli klient wygra, przy odbiorze zamówienia otrzymuje zniżkę. To tylko kilka przykładów. Naszą główną grupą docelową są studenci i myślę, że takie dodatkowe atrakcje także są dla nich dodatkowym czynnikiem przyciągającym.
Gdzie szukacie franczyzobiorców?
Na początek chcemy zacząć od dużych miast, powyżej 100 tys. mieszkańców. Lokale Fun Pizza można otwierać w dwóch formatach: ekspres, czyli nastawionym na zamówienia w dostawie oraz pizzeria z salą konsumpcyjną. W pierwszym przypadku lokalizacja nie ma większego znaczenia, bo i tak zamówienie jest dowożone do klienta. Natomiast w przypadku lokalu z konsumpcją na miejscu trzeba wybrać miejsce w centrum, przy deptaku, blisko dworca, generalnie tam, gdzie jest duży ruch. Trzeba zaznaczyć, ze zdecydowana większość naszych zamówień, bo aż 80 proc. realizowana jest w dostawie.
Z jakimi wydatkami na start musi liczyć się franczyzobiorca?
Wszystko zależy oczywiście od wielkości i stanu lokalu. Jeśli są to pomieszczenia dostosowane do potrzeb gastronomii to w przypadku pizzerii z salą konsumpcyjną kwota inwestycji zaczyna się od 35 tys. zł. Z zastrzeżeniem, że meble bierze się w leasing. Natomiast przy formacie ekspres kwota wyjściową w takim przypadku będzie 20 tys. zł. My jako franczyzodawca możemy pomóc w uzyskaniu dofinansowań z różnych zewnętrznych źródeł. Przygotowujemy projekt technologiczny lokalu, wizualizację w 3D, zapewniamy szkolenia. Przechodzi je zarówno franczyzobiorca, jak i pracownicy lokalu. Franczyzobiorca uczy się m.in. zarządzać personelem, ale też poznaje specyfikę pracy na każdym stanowisku, nawet dostawcy. Nie pobieramy opłaty wstępnej. Stała opłata miesięczna wynosi 1 tys. zł.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej