Biznes dla dwojga

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Przez kilka lat obecni franczyzobiorcy Da Grasso pracowali w handlu.
– Byłam menedżerem sprzedaży w dużych sieciowych firmach. Zajmowałam się zarządzaniem sprzedażą, organizacją przestrzeni sklepowej, szkoleniami kadry. Mąż podobnie – opowiada Karolina Nowak. – Świadczyliśmy te usługi w ramach prowadzonej przez siebie działalności.
Mieszkali wtedy w Łodzi i tam właśnie zetknęli się z Da Grasso jako klienci. Jeszcze wtedy nie myśleli, że z tą marką zwiążą się zawodowo.
– Z powodów osobistych w pewnym momencie postanowiliśmy wrócić na Śląsk, skąd oboje pochodzimy. Wiązało się to z koniecznością zmiany pracy – kontynuuje Karolina Nowak. – Nie zamierzaliśmy szukać etatu, chcieliśmy otworzyć coś własnego.
Nasza rozmówczyni zajmowała się wówczas dodatkowo także zarządzaniem nieruchomościami. Miała w swojej pieczy m.in. nową galerię handlową w Zabrzu.
– Na życzenie właściciela sprowadziłam tam 15 różnych konceptów franczyzowych. Jednym z nich było Da Grasso – wspomina. – Na początku pizzerię prowadziła spółka-córka właściciela galerii. Jednak szybko zdecydowaliśmy z mężem, że chcielibyśmy ją odkupić.
Zrobili to jesienią 2013 roku. Dwa lata później zdecydowali się otworzyć kolejny lokal. Ich druga pizzeria ruszyła w styczniu tego roku w Chorzowie. Obowiązkami podzielili się sprawiedliwie. Żona zajmuje się sprawami formalno-administracyjnymi, prowadzi dokumentacje rachunkową, kadrową, odpowiada za nadzór nad obsługa klientów, kontrolę personelu. Mąż wziął na siebie obowiązki związane z zaopatrzeniem, kwestiami technicznymi, pilnowaniem standardów sanitarnych.

Korzyści z marki

Sieć Da Grasso liczy obecnie ponad 170 pizzerii. W tym roku otworzyła już dziewięć nowych (w Otwocku, Chorzowie, Rzeszowie w CH Nowy Świat, Sochaczewie, Łomży, Tychach, Ełku, Białymstoku oraz Poznaniu w CH Posnania), a w planach do końca grudnia ma jeszcze sześć.
– Sieć przeszła gruntowną zmianę. Z częścią franczyzobiorców rozwiązaliśmy umowy – przyznaje Magdalena Piróg, prezes Da Grasso. – Ale w miejscowościach, w których musieliśmy zamknąć lokale, teraz otwieramy nowe. Tak jest np. w Toruniu czy Bydgoszczy. Jeśli chodzi o otwarcia, ten rok jest dla nas najbardziej intensywny od dłuższego czasu. To efekt poprawy koniunktury na rynku, ale też rebrandingu, jaki przeprowadziliśmy w naszej sieci. Poza tym jesteśmy na rynku już od 20 lat, mamy bogate doświadczenie i ugruntowaną markę.
Inwestycja w pizzerię Da Grasso wiąże się z wydatkiem od 150 do 350 tys. zł. Rozbieżność wynika ze stanu wyjściowego lokalu, z jakim ma się do czynienia (inwestycja w lokal przystosowany już pod potrzeby gastronomii będzie mniejsza). Opłata wstępna za przystąpienie do sieci to 12 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1464 zł netto.
– W obydwu lokalach od początku mieliśmy bardzo dobre obroty – mówi Karolina Nowak. – Zainwestowaliśmy w ulotki promocyjne, mieliśmy rozpoznawalną markę i dzięki temu nie musieliśmy czekać na klientów.
Dziś małżonkowie dzielą swój czas między obydwie pizzerie – codziennie są w jednej i drugiej. Jak podkreślają, najwięcej uwagi przywiązują w swoich restauracjach do jakości dań i wysokiego poziomu obsługi klienta.
– Mąż często zajmuje się także dostarczaniem zamówień do klientów – dodaje franczyzobiorczyni. – Dzięki temu ma kontakt z klientami, słyszy ich opinie, ma kontrolę nad czasem dostaw. Oczywiście mamy pełny system raportowania, ale taka konfrontacja z rzeczywistością też jest konieczna.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €