PSB Mrówka

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
INFORMACJE O GRUPIE PSB
Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełeczu k./Buska-Zdroju, działa na rynku od 26 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce.
Grupa zrzesza 405 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 286 składach budowlanych, w 370 PSB Mrówka oraz w 79 PSB Profi. W punktach tych pracuje ok. 14 tysięcy osób.
Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych firm będących partnerami Grupy PSB Handel S.A., w 2023 r. osiągnęły poziom blisko 9 mld zł, co stanowi ok. 15% udziału w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych. Zaś przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) wyniosły 3,9 mld zł.
Wg badań w 2023 roku dowolną markę Grupy PSB rozpoznaje 81% respondentów: markę Grupy PSB zna 60% Polaków, sieci sklepów PSB Mrówka 76%, a placówek PSB Profi 43%.
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Formuła działania Grupy PSB polega na wspieraniu interesów firm kupieckich wspólną polityką zakupów, marketingiem, szkoleniami. Grupa PSB działa jako grupa zakupowo-sprzedażowa, konsolidująca małe i średnie firmy, które pomimo funkcjonowania pod wspólnym logo sieci, zachowują swoja niezależność.
Grupa PSB tworzy w miastach powiatowych nowoczesne sklepy samoobsługowe sektora "dom i ogród" pod nazwą "PSB Mrówka". Markety oferują produkty niezbędne do remontu oraz utrzymania domów i ogrodów pochodzące od 500 dostawców, którzy są liderami w swoich branżach. Zlokalizowane są przede wszystkim w miejscowościach powiatowych i gminnych od 2 do 100 tys. mieszkańców. Markety Mrówka posiadają w ofercie ok. 10-40 tys. pozycji asortymentowych w zależności od wielkości sklepu. Do najpopularniejszych należą takie produkty jak: narzędzia, elektronarzędzia, farby, impregnaty, tapety, oświetlenie, chemia budowlana, panele, płytki, ceramika, drzwi, dekoracje, instalacje, wentylacje, płyty, ogrodzenia, kostka brukowa, AGD, ogrodowe (rośliny, narzędzia, donice, meble, nawadnianie) oraz artykuły hobbistyczne, sezonowe (Boże Narodzenie, Wielkanoc, znicze, karnawał).
Powstają też mniejsze sklepy detaliczne pod nazwą "Mini-Mrówka", o powierzchni 500-800 mkw., głównie w miejscowościach gminnych.
JEDNOSTKI WŁASNE
2
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
368

INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
Etap 1 - projektowanie i budowa sklepu
- pomoc przy wyborze lokalizacji,
- analizę rynku i jego potencjału,
- bussines plan inwestycji,
- pomoc przy otwarciu sklepu,
- pomoc przy projekcie ułożenia sklepu (layout) wraz z rozrysowaniem regałów (planogram) i doborem asortymentu,
- pomoc przy zakupie wyposażenia sklepu na dogodnych warunkach,
- cykl szkoleń przygotowujących do prowadzenia sklepu typu DIY.
Etap 2 - prowadzenie działalności handlowej
- licencje na użytkowanie znaku „PSB Mrówka” oraz know-how w postaci prowadzenia i zarządzania sklepem,
- liczne działania marketingowe, w tym gazetka z nowościami i promocjami, ulotki, event marketing,
- specjalistyczne szkolenia z zakresu obsługi klienta, szkolenia marketingowe, produktowe i inne,
- możliwość czynnego udziału w pracach struktur centrali Grupy PSB,
- bezpieczeństwo prowadzenia działalności, związanej z uczestnictwem w zorganizowanej sieci handlowej,
- dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej dającej możliwość zatowarowania sklepu po najniższych cenach,
- realizowanie dostaw poprzez nowoczesne centra logistyczne, gwarantujące sprawny łańcuch dostaw,
- dynamiczny rozwój sieci PSB Mrówka gwarantujący konkurencyjne warunki handlowe u dostawców,
- rabaty potransakcyjne od dostawców uzależnione od wielkości zakupów
- dostęp do systemu informatycznego dostosowanego do funkcjonowania sklepu z branży DIY, który umożliwia działanie operacyjne sklepu i pozwala przeprowadzać szereg analiz (sprzedaży, zapasu, rotacji itp.) niezbędnych do skutecznego zarządzania sklepem,
- stale aktualizowany zbiór procedur zestawionych w operacyjnej księdze sklepu,
- system szkoleń związanych z zarządzaniem placówką, systemem informatycznym i nowościami produktowymi,
- szkolenia: wstępne przed otwarciem marketu z procedur i standardów w sieci sklepów PSB Mrówka, z obsługi programu sprzedażowego, z zakresu skutecznej obsługi klienta, technik sprzedaży, podstaw zarządzania zespołem, obsługi trudnego klienta, obsługi reklamacji oraz zabezpieczenia transakcji, szkolenia produktowe, mini-MBA.
- Audyt – doradztwo w różnych obszarach prawidłowego funkcjonowania marketów Mrówka, przestrzegania standardów oraz procedur. Jego celem jest poprawa wizerunku i efektywności w zakresie zwiększenia sprzedaży, poprawa rotacji zapasów oraz wzrost zadowolenia klientów.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Całkowity koszt inwestycji szacowany jest indywidualnie w zależności od uwarunkowań lokalnych, powierzchni marketu.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
Szukamy franczyzobiorców w miejscowościach od 15 do 100 tys. mieszkańców. Bardzo często są to jedyne sklepy o powierzchni większej niż 1000 mkw. Mrówka to kompaktowy sklep, w którym mieszkańcy mogą nabyć niezbędny asortyment do remontu czy wyposażenia swojego domu i ogrodu.
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
Grupa PSB Handel S.A.
Find out more
Administratorem danych osobowych jest firma Grupa PSB Handel S.A. (Wełecz 142, 28-100 Busko-Zdrój). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego PSB Mrówka oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie mrowka.com.pl.
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...
The information contained in the catalog comes from the creators of the systems and is presented in order to familiarize the principles of cooperation with each of the companies. Before signing the agreement, each candidate for a franchisee or partner should check the attractiveness of the offer and the credibility of the information provided by the creator of the system. The publisher is not responsible for damages resulting from the performance or omission of specific legal actions by the user on their own behalf or on behalf of someone else, even if the user was guided in any way by the information contained in the franchise catalog when making the decision.
The editorial office reserves the right to verify the list of systems and information contained in the catalog. In case of receiving information that the presented data is false or out of date, please contact the editorial office .
PROFIT system sp. z o. o., publisher of the Franchising.pl portal, informs that it does not collect or process information sent via the contact form. All information entered in the survey is sent as an email to the system organizer listed in the franchise catalog. The entity receiving the information sent will use it to provide information on the submitted inquiry. Sending any of your personal data is voluntary, and the entity responsible for collecting and processing any personal data is the system organizer receiving the contact form.