Żabka

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM

Min. kwota inwestycji 0

Żabka Polska jest właścicielem największej sieci sklepów convenience w Europie Środkowo-Wschodniej. W ciągu 25 lat działalności sieć zdobyła pozycję lidera tego segmentu sprzedaży i obecnie posiada ponad 10 000 sklepów w całej Polsce. 

Funkcjonowanie placówek oparte jest o model franczyzowy, bazujący na współpracy sieci (franczyzodawcy) z indywidualnymi przedsiębiorcami (franczyzobiorcami). Nowoczesny system bazuje na idei franczyzocentryczności, tj. koncentracji sieci na potrzebach franczyzobiorców i tworzeniu rozwiązań ułatwiających im prowadzenie sklepów. Od samego początku Żabka oferuje współpracującym z nią przedsiębiorcom szerokie wsparcie szkoleniowe, marketingowe i logistyczne. Franczyzobiorcy korzystają z zalet dużej organizacji, w tym jej siły zakupowej, atrakcyjnego asortymentu produktowo-usługowego, logistyki czy marketingu. 

Franczyza Żabka - dla kogo?

Aktualnie swoje biznesy prowadzi z Żabką ponad 9000 franczyzobiorców, którzy są aktywnie wspierani przez sieć w rozwoju zawodowym i osobistym. Oferta franczyzowa sieci skierowana jest do osób o różnym doświadczeniu zawodowym, wykształceniu czy pochodzeniu. Sklepy prowadzą osoby zarówno z, jak i bez wcześniejszego doświadczenia w handlu czy własnej działalności gospodarczej. W gronie przedsiębiorców współpracujących z Żabką jest także ponad 300 obcokrajowców.

Osoby, które chciałaby otworzyć swój biznes pod szyldem sieci powinny charakteryzować się przede wszystkim przedsiębiorczą postawą, dużą motywacją, pracowitością, umiejętnością nawiązania relacji z klientami i pracownikami, a także chęcią rozwoju. 

Sklepy franczyzowe Żabka prowadzone są przez franczyzobiorców na zasadach własnej działalności gospodarczej, w oparciu o podpisaną umowę współpracy z firmą Żabka Polska. Jako pełnoprawni przedsiębiorcy działają na własny zysk, samodzielnie zatrudniają pracowników, regulują zobowiązania podatkowe i ubezpieczeniowe, a także prowadzą niezależną księgowość. W przeciwieństwie do sklepów działających poza systemem franczyzowym, franczyzobiorcy Żabki otrzymują szerokie wsparcie od sieci ułatwiające im prowadzenie biznesu, w tym m.in. w pełni wyposażony i zatowarowany sklep (m.in.: meble, sprzęt AGD, systemy informatyczne, towar), szereg nieodpłatnych szkoleń, narzędzia technologiczne, wsparcie IT czy serwisowe. Objęci są również unikatowym ubezpieczeniem „Polisa na biznes”, które na zasadach określonych z zakładem ubezpieczeń chroni ich od różnych nieprzewidzianych sytuacji mogących pojawić się podczas prowadzenia własnego biznesu i  zapewnia stabilność finansową w momencie zakończenia współpracy. Korzystają również z narzędzi (m.in. aplikacja Cyberstore i portal Managera) pozwalających im na kontrolę przepływów finansowych, prowadzenia sprzedaży i gospodarki magazynowej, a nawet pozwalające na estymację przyszłych zobowiązań podatkowych. Franczyza z Żabką charakteryzuje się również jednym z najniższych na rynku handlu wkładów własnych wynoszącym ok. 5 tys. zł.

JEDNOSTKI FRANCZYZOWE

Ponad 10 000 sklepów sieci w całej Polsce

INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY

 

Dlaczego warto wybrać franczyzę w naszej sieci. Osoby otwierające swój biznes z Żabką zyskują:

  • na mocy umowy franczyzobiorca otrzymuje w pełni wyposażony i umeblowany sklep, który jest również w pełni zatowarowany, a jego wartość sięga kilkuset tysięcy złotych. Towary handlowe, które otrzymuje przedsiębiorca, zgodnie z przyjętym modelem współpracy, mają odroczony termin płatności;
  • bezpłatne szkolenia przez cały okres współpracy (w tym 3-tygodniowe szkolenia wprowadzające, dostęp do Platformy edukacyjnej, programu Akademia Przedsiębiorczości);
  • “Polisa na biznes” - zbiorowe ubezpieczenie zwiększające bezpieczeństwo finansowe współpracujących z siecią franczyzobiorców;
  • rozwój finansowy – ponad 86% franczyzobiorców osiągnęło 27.000 zł lub więcej przychodu miesięcznie w okresie od stycznia do maja 2024 r. Przychód uzależniony jest od osiągniętego przez franczyzobiorcę obrotu ze sprzedaży towarów handlowych (marży), ilości lub wartości zawartych umów na świadczenie usług Okołohandlowych, oraz naliczonych rabatów. Więcej na www.zabka.pl/franczyza;
  • nowoczesne narzędzia technologiczne, ułatwiające prowadzenie sklepów, takie jak aplikacja Cyberstore, pakiet Optiplan, tablet czy kolektor danych;
  • bezpośrednie dostawy towaru ‘pod drzwi’;
  • opieka lokalnego przedstawiciela sieci – Partnera ds. sprzedaży;
  • ogólnopolskie i lokalne kampanie marketingowe;
  • wsparcie serwisowe czy IT;
  • ​samochód w ramach programu ‘Auto na start’ czy pakiet relokacyjny w niewielkich miejscowościach;
  • dodatkowe benefity w tym ubezpieczenie LuxMed, karta Mikroflota Orlen czy Multisport
  • marka rozpoznawalna przez 93 proc. Konsumentów.

Franczyzę Żabka charakteryzuje niewielki wkład własny - otwierając swój biznes pod szyldem sieci potrzebna jest inwestycja wynoszące jedynie ok. 5 tys. zł (kwota wydatkowane jest na kasę fiskalną czy koncesję).

PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI

Koszty leżące po stronie Żabki:

  • koszt adaptacji lokalu,
  • bieżące remonty i serwis urządzeń,
  • kompleksowe wyposażenie sklepu,
  • darmowe dostawy towaru pod drzwi,
  • koszt najmu lokalu na rzecz właściciela.

Koszty pokrywane przez przedsiębiorcę:

  • ok. 5 tys. wkładu własnego (zakup kasy fiskalnej, koncesji),
  • koszt zatrudnienia pracowników,
  • ZUS,
  • opłata licencyjna.

PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI

Od kandydata na franczyzobiorcę wymagane jest:

  • przedsiębiorcze podejście,
  • gotowość do prowadzenia własnej działalności gospodarczej,
  • umiejętności kierowania zespołem,
  • pozytywne nastawienie do klienta,
  • zaangażowanie i motywacja do pracy,
  • podstawowa znajomość obsługi komputera (m.in. Pakiet Office),
  • wkład własny wynoszący ok. 5 tys. zł - przeznaczany na zakup koncesji (refundowanej po 3 miesiącach współpracy), kasy fiskalnej czy produktów regionalnych.

Niezbędne jest także pomyślne przejście procesu rekrutacji i szkoleń.

5 kroków do biznesu z Żabką

  • wypełnienie formularza online – poprzez stronę internetową (www.zabka.pl/franczyza). Kontakt ze strony przedstawiciela sieci w celu przedstawienia sieci i ogólnych zasad współpracy,
  • przedstawienie/zaprezentowanie oferty - bliższa weryfikacja kandydata pod kątem możliwości nawiązania współpracy i poprowadzenia własnego sklepu pod jej szyldem. Odpowiedzi na pytania kandydata.
  • szczegółowe omówienie zasad współpracy - podczas spotkania z managerem ds. sprzedaży.
  • szkolenia i dokumenty - przejście niezbędnych szkoleń praktycznych i teoretycznych w sklepie trenerskim, zakończone egzaminem. Podpisanie wszystkich koniecznych dokumentów, w tym umowy franczyzowej (kandydat otrzymuje ją na co najmniej 14 dni przed rozpoczęciem współpracy).
  • rozpoczęcie działalności - po przygotowaniu sklepu, w tym jego zatowarowaniu. Przekazanie kluczy.

Chcesz posłuchać co mówią franczyzobiorcy o współpracy z siecią? Posłuchaj 25 wywiadów z przedsiębiorcami, które prowadzi Jarosław Kuźniar. To inspirujące i ciekawe rozmowy z osobami, które dzielą się swoimi sukcesami, mówią, co jest ważne w prowadzeniu własnej działalności i zdradzają swój przepis na osiągnięcie sukcesu pod szyldem Żabki (www.zabka.pl/podcasty)

Dowiedz się więcej: www.zabka.pl/franczyza

 

INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY

Żabka Polska Sp. z o.o.

Pin iconul. Matyi 8, 61-586 Poznań Website icon https://www.zabka.pl/franczyza

Find out more

Wypełnij poniższy formularz kontaktowy, jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji. Informacje zawarte w formularzu zostaną przekazane bezpośrednio do Żabka.
Phone
Email

Administratorem danych osobowych jest firma Żabka Polska Sp. z o.o. (ul. Matyi 8, 61-586 Poznań). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego Żabka oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie zabka.pl.

Featured franchises

The information contained in the catalog comes from the creators of the systems and is presented in order to familiarize the principles of cooperation with each of the companies. Before signing the agreement, each candidate for a franchisee or partner should check the attractiveness of the offer and the credibility of the information provided by the creator of the system. The publisher is not responsible for damages resulting from the performance or omission of specific legal actions by the user on their own behalf or on behalf of someone else, even if the user was guided in any way by the information contained in the franchise catalog when making the decision.

The editorial office reserves the right to verify the list of systems and information contained in the catalog. In case of receiving information that the presented data is false or out of date, please contact the editorial office .

PROFIT system sp. z o. o., publisher of the Franchising.pl portal, informs that it does not collect or process information sent via the contact form. All information entered in the survey is sent as an email to the system organizer listed in the franchise catalog. The entity receiving the information sent will use it to provide information on the submitted inquiry. Sending any of your personal data is voluntary, and the entity responsible for collecting and processing any personal data is the system organizer receiving the contact form.