Gwiazdy, które uwodzą

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Istnieje cały mechanizm dopasowania celebryty do reklamowanego produktu. Ważne, by gwiazda nie przyćmiła marki, a wyróżniła ją spośród innych. Liczy się pomysł na powiązanie osoby z reklamowanym produktem, oryginalna kreacja i stosunek odbiorców reklamy do gwiazdy. Reklama to emocje. Ważne, żeby były pozytywne. Dlatego najlepiej, żeby celebryta był „na topie” i cieszył się sympatią. Nie musi być autorytetem w dziedzinie, do której zaliczany jest reklamowany produkt lub usługa. Przykładem jest aktor Marek Kondrat, który od lat namawia do korzystania z usług banku ING. Podobnie jest w przypadku operatora telefonii komórkowej Play, który współpracuje z całą plejadą polskich gwiazd, a ostatnio również sięgnął po celebrytów z zagranicy, jak Madonna, Rihanna, Daft Punk itd.

Wybór gwiazdy do reklamy zawsze poprzedzony jest badaniami marketingowymi. Uwzględnia się w nich m.in. postrzeganie gwiazdy przez opinię publiczną czy wiarygodność w przekazaniu głównej idei reklamy. Bardzo istotne jest również powiązanie cech i skojarzeń, jakie budzi dana osoba, z cechami marki czy konkretnym przekazem reklamowym. Szymon Majewski został wybrany do reklamy produktów PKO Banku Polskiego po przeprowadzeniu wielu badań i analiz. Według badań SMG/KRC był wówczas jedną z trzech najbardziej rozpoznawalnych twarzy w Polsce. Showman cieszył się dużą sympatią i zaufaniem, wówczas też nigdy nie brał udziału w żadnej reklamie, co było dodatkowym atutem przy podejmowaniu decyzji o jego wyborze. Pełen entuzjazmu, pozytywnej energii i poczucia humoru artysta miał do banku kojarzonego z emerytami przyciągnąć młode pokolenie. Kampania się udała. W ciągu czterech miesięcy pozyskał 191 tys. klientów i otworzył ponad 35 tys. nowych rachunków. Więcej niż konkurencja.

Komfort, sieć sklepów z podłogami, postawiła natomiast na współpracę z Dorotą Szelągowską, popularną projektantką wnętrz. Firma wybrała na ambasadora swojej marki osobę kojarzoną ze swoją branżą. Dorota Szelągowska zyskała popularność dzięki programowi pt. „Dorota Was urządzi” w TVN Style, gdzie dokonywała metamorfoz domów i mieszkań.

Szukaliśmy osoby, która będzie nie tylko bohaterem naszej kampanii, ale również wiarygodnym doradcą dla naszych klientów. Dorota Szelągowska ma wiedzę merytoryczną, wyczucie oraz mnóstwo ciekawych pomysłów, które nas inspirują. Niezwykle ważne jest dla nas również to, że nasza ambasadorka aktywnie korzysta z naszych produktów, przez co kampania jest prawdziwa i autentyczna – mówi Inga Wawrzyniak-Gacek, dyrektor marketingu Sklepy Komfort S.A.

Dla sieci liczyła się więc nie tylko popularność partnera kampanii, ale również jego wiedza ekspercka w dziedzinie urządzania domów. Dorota Szelągowska została doradcą dla klientów sklepów Komfort. Dzieli się wiedzą na temat wyboru odpowiedniej podłogi i dopasowania jej do wnętrza. W zakładce „Inspiracje” na stronie Komfortu projektantka udziela porad, podpowiada różne rozwiązania i obala podłogowe mity. Firma zamieściła tam również pomysły na aranżancję wnętrz w najpopularniejszych stylach – nowoczesnym, industrialnym, vintage, klasycznym i skandynawskim. Komfort został także jednym z partnerów nowego programu Doroty Szelągowskiej „Polowanie na mieszkanie”, emitowanego na antenie telewizji TVN. Nowa kampania i współpraca z projektantką ma pomóc firmie nawiązać jeszcze lepszy kontakt z klientem, poprawić widoczność marki Komfort, skojarzyć ją z dobrym stylem, co ma duży wpływ na sprzedaż. W kampanii pt. „Metry2 szczęścia”, Komfort postawił na emocje, akcentując jednocześnie chęć towarzyszenia klientom na różnych etapach ich życia – niezależnie od tego czy jest to nowy własny pokój, pierwsze mieszkanie czy budowa domu. Dlatego w każdym ze spotów telewizyjnych występują inni bohaterowie. Łącznikiem i narratorem opowiadanych historii jest Dorota Szelągowska.

Wszelkie akcje związane z marketingiem i wizerunkiem sieci przekładają się również na obroty sklepów licencyjnych. Zmiany, które wprowadzamy służą również franczyzobiorcom. Mam przede wszystkim na myśli nowy koncept partnerski, który zdejmuje z barków naszych licencjobiorców dużą część ryzyka związanego z biznesem – mówi Michał Stemplewski, menedżer klientów kluczowych Sklepy Komfort.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €