Karol Bielecki: Interes z rodziną
Otworzyłem restaurację wraz z dwiema siostrami, to było moje marzenie – mówi Karol Bielecki, piłkarz ręczny Vive Targi Kielce, właściciel restauracji Solna 12.
Kupił pan lokal w Kielcach i otworzył restaurację. Dlaczego akurat na ten biznes pan postawił?
Kariera sportowa nie trwa wiecznie. Czas powoli urządzać sobie nowe życie. Dlatego poczyniłem inwestycję w nieruchomość. Akurat nadarzyła się okazja, był ładny lokal, w dobrym miejscu do kupienia. Postanowiłem zaryzykować. Chciałem też stworzyć miejsce pracy dla moich sióstr. Dlatego pomyślałem o otwarciu restauracji. I tak też się stało. Zarządzają nią na co dzień moje siostry. Chciałem, żeby one się tym zajęły. Ja tylko przyglądam się czasami ich pracy i czerpię dochód z wynajmu lokalu na restaurację. Mój portfel finansowy buduję na nieruchomościach.
Mówi się, że z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęcie. A pan zdecydował się na wspólny biznes z siostrami? Nie bał się pan, że to się negatywnie odbije na stosunkach między wami?
Rozwiązaliśmy to w prosty sposób. Ustaliliśmy, że ja czerpię przychodu z wynajmu lokalu i staram się zbytnio nie wtrącać siostrom w to, jak prowadzą restaurację. Oczekuję w zasadzie tylko tyle, żeby rozliczały się ze mną co miesiąc, płaciły czynsz. Z czego zresztą się wywiązują.
Podobno po dwóch latach od otwarcia restauracja zaczyna się klientom nudzić. Solna działa już ponad dwa i pół roku. Rzeczywiście trudniej jest utrzymać przychody na dotychczasowym poziomie?
Raz na kwartał wprowadzamy zmiany do menu, klient zawsze więc może zjeść u nas coś dobrego, czego nie jadł dotychczas. Poza tym mamy w ofercie również wino, które staram się sprowadzać jak najlepsze, żeby dogodzić kubkom smakowym naszych gości. Dbamy o dobrą jakość dań i nasi klienci przekonali się o tym. Jak na razie im się nie znudziło i mam nadzieję, że tak zostanie.
Postawił pan na biznes w Kielcach ze względu na to, że w tym mieście pan mieszka i pracuje?
Tak, to był ważny powód. I ja, i moje siostry żyjemy w Kielcach, a łatwiej się prowadzi biznes na miejscu niż taki, do którego trzeba dojeżdżać kilkadziesiąt czy kilkaset kilometrów dzień w dzień. A przecież nieprzypadkowo mówi się, że pańskie oko konia tuczy. Poza tym uważam, że w Kielcach brakowało takiej restauracji jak nasza. I my wypełniliśmy tę lukę.
Planuje pan jeszcze jakieś inne biznesy?
Przymierzam się do nowej inwestycji, ale nie jest jeszcze ona na tyle dopracowana, żeby o niej opowiadać. Tak na razie postanowiliśmy z moim wspólnikiem. Zdradzę pani, że będzie to biznes w innej branży niż gastronomiczna. Na razie tylko tyle mogę powiedzieć.
Rozmawiała Anna Smolińska
Fragment wywiadu opublikowanego w numerze 2/2017 miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


