Hardkorowy Koksu wyciska zyski z siłowni
– Polacy chcieliby wyłożyć jak najmniej pieniędzy, ale zarobić dużo i szybko. A biznes trzeba planować na długo, żeby mieć z niego zyski i za 10, i za 20 lat – mówi HardKorowy Koksu, czyli Robert Burneika, kulturysta i właściciel siłowni Burneika Sports Gym.
Siłowni w Polsce jest mnóstwo. Czym pana różni się od konkurencji?
Rzeczywiście, dużo tych siłowni naokoło, głównie sieciowych. Ale wszystkie zrobione są na jedno kopyto. Zresztą część zaczyna się już zamykać, bo nie ma klientów. Widać, że rynek potrzebuje czegoś nowego. My przede wszystkim oferujemy zupełnie inny sprzęt – wyprodukowany w Stanach Zjednoczonych, na specjalne zamówienie dla Burneika Sports Gym. Wszystko w najwyższym standardzie. W większości polskich siłowni gołym okiem widać, że urządzał je ktoś, kto nie zna się na profesjonalnym sporcie. Są zawalone zbędnym sprzętem. Widać, że ktoś po prostu wyłożył kasę, ale kompletnie nie przemyślał inwestycji. Chciałem, żeby w Burneika Sports Gym znalazły się maszyny, które zadowolą najbardziej wymagających klientów, z którymi można osiągać najbardziej wyśrubowane cele. Jest strefa wolnych ciężarów z hantelkami do 100 kg, nigdzie indziej takich nie znajdziesz. Mamy pokój z maszynami tylko na nogi, co też jest w Polsce wyjątkiem. Maszyny na klatkę i plecy, na barki i brzuch, do ćwiczeń aerobowych. Jest strefa cardio. Mamy naprawdę wszystko.
Prawie całe swoje dorosłe życie spędził pan w Stanach Zjednoczonych, a biznes postanowił otworzyć w Polsce. Dlaczego akurat tu?
Do Stanów wyjechałem z Litwy w wieku 20 lat. Nie znałem języka, więc na początku wszystko było dla mnie trudne. Pracowałem u Polaka, u niego właśnie nauczyłem się polskiego. To w Stanach profesjonalnie zająłem się kulturystyką, zacząłem osiągać pierwsze sukcesy. Cała moja kariera sportowa to Ameryka. W USA poznałem też kolejnego Polaka, który zajmował się sprowadzaniem do Polski suplementów dla kulturystów. Zrobiliśmy razem parę filmików po polsku, potem wrzuciliśmy je na portal. W ciągu miesiąca mieliśmy trzy miliony oglądających. Ktoś napisał: „zobaczcie Hardkorowego Koksu”. Tak zrodziła się moja ksywka. Także dzięki niej zacząłem być rozpoznawalny i wszystko szybko się potoczyło. Zaproszenia do Polski, pokazy dla fanów, później telewizja – zgłosił się Szymon Majewski, Kuba Wojewódzki, to było pod koniec 2010 roku. Teraz dużo czasu spędzam w Polsce. Do Stanów wyjeżdżam na parę miesięcy w roku. Kiedy jestem w Warszawie, spotkać mnie można w mojej siłowni.
Siłownia to nie jest pana pierwszy biznes.
Ponad 10 lat temu prowadziłem w Stanach warsztat samochodowy. Musiałem go zamknąć, bo miałem kłopoty z wynajmowaniem lokalu. A od 2010 roku mam swoją linię odżywek Burneika Sports. Sprzedaję je nie tylko w USA, lecz także w prawie wszystkich krajach Europy.
Słyszałam, że chce pan rozwijać Burneika Sports Gym we franczyzie.
Tak, jestem właśnie na etapie szukania poważnych inwestorów. Na razie ich nie znalazłem.
Ile muszą mieć pieniędzy na inwestycję?
Około 800 tys. zł plus budynek. Inwestor sam robi adaptację lokalu, a my przyjeżdżamy i wstawiamy cały sprzęt, obrandowujemy placówkę, oddajemy ją gotową do pracy.
Można zarobić na prowadzeniu siłowni?
Jasne, że tak. Ale trzeba na to patrzeć jak na długoterminowy biznes. Zauważyłem, że w Polsce ludzie myślą na krótki dystans. Chcieliby wyłożyć jak najmniej pieniędzy, ale za to zarobić dużo i szybko. Nie sztuka otworzyć coś na dwa lata, zarobić trochę i się zwinąć. Biznes trzeba planować na długo, żeby mieć z niego zyski i za 10, i za 20 lat. A dzięki franczyzie zarabiać można już od pierwszego miesiąca. Wyobraź sobie, że otwierasz McDonalds’a, od razu masz klientów, bo to znana marka. A jeśli chcesz uruchomić burgerownię pod nikomu nie znanym szyldem – to powodzenia, przygotuj się na trudną walkę. Mnie rozkręcenie biznesu zajęło kilka miesięcy. Pewnie mogło to potrwać nawet dłużej, ale pomógł fakt, że jestem osobą medialną. Teraz moja marka jest już wypromowana, więc start każdej kolejnej siłowni będzie łatwiejszy. Dzięki swojemu doświadczeniu pomogę franczyzobiorcom uniknąć błędów, które mnie samemu zdarzyły się na początku.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
Fragment wywiadu opublikowanego w numerze 2/2018 miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


