Sprzedaż kontrolowana
Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji miała uderzyć w supermarkety, a wprowadziła zamęt w handlu
Za półtora miesiąca wchodzą w życie przepisy znowelizowanej ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Miała ograniczyć praktyki stosowane powszechnie przez supermarkety i oceniane przez pozostałych uczestników rynku jako nieuczciwe. (...)
W rozbudowanym art. 15 ustawy w ust. 1 pkt 4 jako czyn niedozwolony wymienia się pobieranie opłat innych niż marża handlowa za przyjęcie towaru do sprzedaży. Przepis ten miał uniemożliwić pobieranie tzw. opłat półkowych i ograniczyć stosowanie odroczonych terminów płatności. Nic jednak nie zmieni. Nie ma bowiem zakazu sprzedawania powierzchni reklamowej na półkach, sklepy będą więc zawierać z dostawcami samodzielne umowy reklamy. Nie wyjaśniona pozostaje przy tym kwestia użycia przez ustawodawcę terminu „marża” w odniesieniu do ceny. (...) Zakaz dokonywania wyprzedaży częściej niż dwa razy do roku – po sezonie letnim i zimowym (art. 15 ust. 5) – to kolejny kuriozalny przepis. (...)
Zmianą przepisów poczuli się zagrożeni wszyscy przedsiębiorcy, którzy zachęcają do nabycia towaru, dołączając do niego jakiś prezent. Chodzi zwłaszcza o wydawców prasy, którzy coraz częściej stosują tzw. inserty w postaci płyt CD, map czy biżuterii. Praktyk takich zakazuje się w art. 17a ust. 1 i 2. (...)
Więcej: Rzeczpospolita, „Prawo co dnia”, 1 października 2002Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


