Usługi wirtualne
10 marca 2003 r. wejdzie w życie ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Zgodnie z art. 2 punkt 4 Ustawy, świadczenie usług drogą elektroniczną polega na wykonaniu usługi, która następuje przez wysyłanie i odbieranie danych za pomocą systemów teleinformatycznych na indywidualne żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron, przy czym dane te są transmitowane za pośrednictwem sieci publicznych w rozumieniu ustawy o radiofonii i telewizji.
- Zgodnie z art. 3 punkt 6 Ustawy – jej przepisów nie stosuje się do świadczenia usług drogą elektroniczną, jeżeli odbywa się ono w ramach struktury organizacyjnej usługodawcy, a usługa świadczona drogą elektroniczną służy wyłącznie do kierowania pracą lub procesami gospodarczymi tego podmiotu.
- Zgodnie z art. 5 ust 1 ustawy usługodawca ma obowiązek podawać podstawowe informacje umożliwiające jego identyfikację, takie jak adresy elektroniczne, nazwę i siedzibę i adres, a także numer KRS oraz oznaczenie sądu prowadzącego rejestr spółki;
- Informacje handlowe przekazywane bezpośrednio klientom powinny zostać wyraźnie wyodrębnione w taki sposób, aby nie budziły wątpliwości, iż jest to informacja handlowa. Taka informacja powinna zawierać oznaczenie podmiotu na zlecenie którego jest rozpowszechniana, w sposób wyraźny opisywać szczegóły przedstawionej oferty, takie jak np. warunki, jakie powinny zostać spełnione, aby skorzystać z oferty.
- W art. 10 ust. 1 Ustawy zakazane zostało przesyłanie za pomocą środków komunikacji elektronicznej (w tym w szczególności: pocztą elektroniczną) nie zamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy. Zgodnie z art. 10 ust. 2 Ustawy jeżeli klient wyrazi zgodę na otrzymywanie informacji handlowej i poda w tym celu swój adres elektroniczny – informacje można wysyłać. Naruszenie zakazu przesyłania informacji handlowej bez zgody odbiorcy jest czynem nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Ustawa przewiduje sankcje karne za naruszenie niektórych jej przepisów. Zgodnie z art. 23 Ustawy, osoba która nie podaje informacji określonych w art. 5 ust. 2,3 lub 5, tj. podstawowych informacji o usługodawcy, albo w/w informacje podaje nieprawdziwe lub niepełne, podlega karze grzywny.
Art. 24 ust. 1 Ustawy przewiduje również karę grzywny za wysyłanie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej niezamówionych informacji handlowych. W tym przypadku do wszczęcia postępowania konieczny jest wniosek osoby pokrzywdzonej.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


