Ross zbyt podobny do Bossa

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Gdańska spółka LPP produkuje odzież pod markami m.in. Reserved, Cropp i Henderson. Spór z niemiecką firmą Hugo Boss toczy się jednak o markę już praktycznie wycofaną z rynku, a stosowaną niegdyś dla odzieży treningowej — Ross.

Znak towarowy Ross funkcjonuje od 1994 r. Został zarejestrowany w styczniu 1996 r. dla kilku klas towarów, w tym odzieży. Dopiero po siedmiu latach zareagował koncern Hugo Boss i zażądał unieważnienia marki, twierdząc, że jest zbyt podobna do jego znaku — Boss.

Urząd Patentowy (UP) odmówił unieważnienia marki Ross. Stwierdził, że Hugo Boss nie wykazał renomy marki i że oba znaki nie są podobne, bo znaczą co innego — słowo „boss” oznacza „szef”, słowo „ross ” jest fantazyjne. W piątek jednak WSA uchylił tę decyzję i kazał UP rozpatrzyć sprawę jeszcze raz.

Więcej: Joanna Barańska, "Puls Biznesu" 21 listopada 2005r.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €