Zadania PARP
Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych zadań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
Dnia 21 kwietnia 2001 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2001 r. w sprawie szczegółowych zadań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Rozporządzenie jest aktem wykonawczym do ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości [Dz. U. nr 109, poz. 1158], na mocy której z dniem 1 stycznia 2001 r. Polską Fundację Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw zastąpiła Polska Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Zgodnie z rozporządzeniem do szczegółowych zadań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości należy między innymi:
- udostępnianie przedsiębiorcom informacji dotyczących w szczególności: przepisów prawa obowiązujących w Unii Europejskiej; procedur administracyjnych i celnych obowiązujących na rynkach zagranicznych; dostępnych programów wspierających rozwój małych i średnich przedsiębiorców; instytucji finansowych, świadczących usługi dla małych i średnich przedsiębiorców na dogodnych warunkach,
- upowszechnianie wśród małych i średnich przedsiębiorców wiedzy o rynku kapitałowym,
- ułatwianie przedsiębiorcom dostępu do wiedzy związanej z prowadzeniem przedsiębiorstwa m.in. przez finansowanie małym przedsiębiorcom części kosztów uczestnictwa w szkoleniach,
- ułatwianie małym i średnim przedsiębiorcom dostępu do specjalistycznych usług doradczych i szkoleniowych, w szczególności w zakresie:
- projektowania i wdrażania systemów zarządzania jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem pracy,
- sporządzania biznesplanów,
- przygotowania do uczestnictwa w rynku kapitałowym,
- rozwoju eksportu,
- audytu technologicznego w celu wprowadzania rozwiązań innowacyjnych w produktach lub stosowanych technologiach – przez finansowanie części kosztów ww. usług,
- ułatwianie małym i średnim przedsiębiorcom uzyskiwania certyfikatów wymaganych na rynkach międzynarodowych przez finansowanie części kosztów procesu certyfikacji,
- promowanie i wspieranie udziału małych i średnich przedsiębiorców w programach Unii Europejskiej i innych międzynarodowych programach rozwoju małych i średnich przedsiębiorców, w szczególności przez świadczenie usług doradczych przedsiębiorcom ubiegającym się o pozyskanie środków z tych programów.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej