Zadania PARP
Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych zadań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
Dnia 21 kwietnia 2001 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2001 r. w sprawie szczegółowych zadań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Rozporządzenie jest aktem wykonawczym do ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości [Dz. U. nr 109, poz. 1158], na mocy której z dniem 1 stycznia 2001 r. Polską Fundację Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw zastąpiła Polska Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Zgodnie z rozporządzeniem do szczegółowych zadań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości należy między innymi:
- udostępnianie przedsiębiorcom informacji dotyczących w szczególności: przepisów prawa obowiązujących w Unii Europejskiej; procedur administracyjnych i celnych obowiązujących na rynkach zagranicznych; dostępnych programów wspierających rozwój małych i średnich przedsiębiorców; instytucji finansowych, świadczących usługi dla małych i średnich przedsiębiorców na dogodnych warunkach,
- upowszechnianie wśród małych i średnich przedsiębiorców wiedzy o rynku kapitałowym,
- ułatwianie przedsiębiorcom dostępu do wiedzy związanej z prowadzeniem przedsiębiorstwa m.in. przez finansowanie małym przedsiębiorcom części kosztów uczestnictwa w szkoleniach,
- ułatwianie małym i średnim przedsiębiorcom dostępu do specjalistycznych usług doradczych i szkoleniowych, w szczególności w zakresie:
- projektowania i wdrażania systemów zarządzania jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem pracy,
- sporządzania biznesplanów,
- przygotowania do uczestnictwa w rynku kapitałowym,
- rozwoju eksportu,
- audytu technologicznego w celu wprowadzania rozwiązań innowacyjnych w produktach lub stosowanych technologiach – przez finansowanie części kosztów ww. usług,
- ułatwianie małym i średnim przedsiębiorcom uzyskiwania certyfikatów wymaganych na rynkach międzynarodowych przez finansowanie części kosztów procesu certyfikacji,
- promowanie i wspieranie udziału małych i średnich przedsiębiorców w programach Unii Europejskiej i innych międzynarodowych programach rozwoju małych i średnich przedsiębiorców, w szczególności przez świadczenie usług doradczych przedsiębiorcom ubiegającym się o pozyskanie środków z tych programów.
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

