Przedsiębiorca przeszkolony
Łódzki Urząd Miasta uruchamia właśnie kolejną edycję szkoleń dla przedsiębiorców z regionu i osób planujących rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej.
Janusz Piotrowski, właściciel firmy BRAT postanowił połączyć dwa, zupełnie nie związane ze sobą, biznesy. Dzięki szkoleniu organizowanemu prze łódzki Urząd Miasta w 2006 i 2007 roku poznał zagadnienia z dziedziny rachunkowości, przepisy BHP dotyczące zatrudniania nowych pracowników oraz tajniki ubiegania się o fundusze i realizacji projektów finansowanych ze środków UE. Dziś przedsiębiorca prowadzi w jednym miejscu firmę zajmującą się sprzedażą i montażem stolarki okiennej oraz solarium.
– Montaż stolarki okiennej to praca sezonowa – przyznaje Janusz Piotrowski. - Remonty i budowy trwają zazwyczaj od wiosny do jesieni, z przestojem w okresie zimowym. Tymczasem solarium to inwestycja całoroczna. Dzięki temu zapracowani klienci mogą przyjść do firmy zrelaksować się w solarium i w późnych godzinach wieczornych, gdy większość zwykłych zakładów jest już zamknięta, załatwić sprawy związane z wymianą okien.
- Nawet 70-80 proc. naszych klientów odwiedza nas po południu i wieczorem – deklaruje Piotrowski.
Na tym jednak nie kończą się pomysły właściciela. Aby maksymalizować zyski w przyszłym roku planowane jest uruchomienie zakładu, w którym produkowane będą rolety i żaluzje.
Kolejnym przedsiębiorcą, który zyskał dzięki szkoleniom organizowanym przez Urząd Miasta Łodzi jest Iwona Michalska, która od 1 sierpnia 2007 r. prowadzi internetowy butik. Całe jej życie zawodowe wiązało się z handlem i tekstyliami. Jeszcze za czasów transformacji ustrojowej prowadziła sklep pasmanteryjny. Niestety koszty przekraczały zyski i interes trzeba było zamknąć. Dzięki realizowanemu przez urząd programowi ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego udało jej się uzyskać środki na uruchomienie działalności. Na jej konto trafiło wkrótce 13 tys. zł.
Iwona Michalska była jedną z pierwszych osób, które zapisały się na szkolenia w Systemie Doradztwa i Szkoleń (SDS). Podczas zajęć poznała tajniki przygotowywania biznes planu, nowoczesnej promocji firmy i produktu, zasady prowadzenia działalności w warunkach UE oraz aplikowania o fundusze unijne.
Już wkrótce ruszy internetowy butik z nowoczesnymi wyrobami dziewiarskimi. Jednak Iwona Michalska nie zamierza na tym poprzestać. Kiedy sklep zacznie zarabiać zatrudni współpracownika i wynajmie biuro.
Co to jest SDS?
Jest to przedsięwzięcie organizowane bez zewnętrznego dofinansowywania (jako jedno z nielicznych w naszym kraju). Szkolenia dedykowane są firmom z sektora MSP i mikroprzedsiębiorstwom prowadzącym działalność na terenie Łodzi. Szkolenia powinny zainteresować także osoby, które dopiero planują otworzyć własną działalność. Uczestnicy SDS mają szansę na bezkosztowe podniesienie kwalifikacji i zdobycie podstawowej wiedzy na temat prowadzenia biznesu: rachunkowości, podatków, reklamy i promocji czy pozyskiwania środków unijnych. Dodatkowo każdy z przyszłych przedsiębiorców będzie mógł skorzystać z godziny bezpłatnego doradztwa.
Pomysłodawcą Systemu Doradztwa i Szkoleń jest Oddział Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy Urzędu Miasta Łodzi.
Jak wynika ze statystyk małe i średnie przedsiębiorstwa generują prawie 50 proc. produktu krajowego brutto. A zatrudnienie w nich znajduje aż 70 proc. wszystkich zatrudnionych.
(agaka)
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

