Supermarket – biznes dla par

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

To, co najmocniej przekonało mnie i żonę do zainwestowania w Muszkieterów, to duże bezpieczeństwo inwestycji, dobrze zorganizowana logistyka w sieci i wsparcie, jakie franczyzobiorca uzyskuje od centrali – opowiada Krzysztof Kornacki. – Oto kilka prostych przykładów: co tydzień otrzymujemy nową gazetkę promocyjną, mamy opracowaną ze szczegółami strategię sprzedażową i wsparcie merchandisingowe. Jako samodzielny sklep do tych rozwiązań dochodzilibyśmy latami, w Intermarche mamy je od pierwszego dnia funkcjonowania sklepu.

Historia biznesowa państwa Kornackich sięga początku kapitalizmu w Polsce: przyszli do Muszkieterów z branży fonograficznej. W 1989 roku założyli w podziemiach Dworca Centralnego w Warszawie dwa sklepy z płytami i kasetami.

- Od zawsze czuliśmy sie dobrze w handlu, a branża muzyczna była nasza pracą i hobby. Niestety, pod koniec lat 90., a szczególnie już od 2000 roku dało się zauważyć zmniejszające się zainteresowanie klientów. Z jednej strony, na niższych poziomach cenowych zaatakowały nas hipermarkety, a na wyższej półce – rozwijająca się sieć EMPiK-ów, gdzie asortyment był najszerszy. Jednak najmocniejszy cios zadał internet umożliwiający darmowe ściąganie muzyki. W porę zdecydowaliśmy więc, że sprzedajemy lokale i zakładamy nową działalność. Po przejrzeniu ofert franczyzowych zgodnie wybraliśmy supermarkety spożywcze Intermarche – kontynuują opowieść Kornaccy.

Własność i zarządzanie

Bezpieczeństwo biznesowe oparte na stałym przepływie know-how to podstawowa zaleta najlepszych sieci franczyzowych, obecna m.in. w umowie franczyzowej Muszkieterów i McDonald’sa. Jak twierdzą franczyzobiorcy Intermarche z Pułtuska, Muszkieterowie mają jednak coś jeszcze, czym przewyższają nawet McDonald’sa. Po przystąpieniu do sieci inwestor zyskuje realny wpływ na zarządzanie całą grupą, a nie tylko swoim sklepem. Po pół roku od startu supermarketu, (w tym czasie para aderonów ma się skupić tylko na rozwoju nowego punktu) franczyzobiorcy otrzymują, w ramach programu „trzecia część”, funkcje zarządcze w centrali. Przeznaczają na nią 1/3 czasu zawodowego.

Istotą działania naszej sieci franczyzowej jest realny wpływ franczyzobiorców na decyzje strategiczne w Grupie – twierdzi Bożena Kornacka. – Dalej, jeśli dwa lata z rzędu mój i męża supermarket będzie generował zysk, będziemy mieli prawo do wykupu udziałów we francuskiej spółce, zarządzającej całą międzynarodową siecią! Da nam to prawo do uczestniczenia w głosowaniach i decydowaniu o przyszłości grupy zakupowej o obrotach wynoszących prawie 33 mld euro. Dodatkowo na rynku lokalnym zyskamy prawo do kolejnych otwarć.

Lepiej być parą

Każdy market w Grupie, zarówno pod szyldem Intermarche, jak i Bricomarche (supermarket z branży „dom i ogród”) działa w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, która zarejestrowana jest w miejscu prowadzenia działalności i tutaj też odprowadza wszelkie podatki. Źródłami dochodu franczyzobiorcy są: zysk uzyskiwany przez supermarket oraz praca zarządcza wyceniana jako pewien procent od obrotów generowanych przez sklep. Atrakcyjność warunków zmusza grupę Muszkieterów do uważnej weryfikacji zgłaszających się kandydatów na przedsiębiorców. Preferowane są pary, które gwarantują, że supermarket będzie rodzinnym interesem. Atutem jest doświadczenie w handlu, choć grupa nie zamyka drogi innym zawodom.

Kandydat na Muszkietera, po wstępnym zaakceptowaniu przez komisję weryfikacyjną, odbywa półroczne szkolenie. Zaraz po ukończeniu nauki może otwierać sklep: wybiera jedną z wielu lokalizacji na terenie kraju, specjalnie przygotowanych do otwarcia.

Naszym wymarzonym projektem był Pułtusk, miasto najbliżej Warszawy, w której mieszkaliśmy – mówią Kornaccy. – To wymusiło jeszcze jeden rok czekania. Ale warto było, bo mamy, co chcieliśmy mieć. W powiecie pułtuskim mieszka 50 tysięcy osób, w samym Pułtusku 16 tysięcy, a to daje potencjał. Ten dodatkowy rok przeczekaliśmy zatrudnieni na etatach, były to zwykłe prace na przeczekanie. Od stycznia do listopada 2007, kiedy nastąpiło oficjalne otwarcie, rzuciliśmy się już w pełni w wir przygotowań, były to tzw. wewnętrzne działania na start: komisje, przetarg budowlany w maju, a w czerwcu ruszyła budowa.

Biznes z pomysłem na życie

O sukcesie franczyzobiorcy systemu Muszkieterów decyduje przedsiębiorczość aderona i lokalizacja – tłumaczą Kornaccy. – W naszym nowym sklepie po pięciu miesiącach od otwarcia sprzedaż ciągle rośnie, udało nam się pozyskać dużą grupę stałych klientów reagujących na promocje i niskie ceny. Jesteśmy więc zadowoleni z postępów.

W okolicy Pułtuska znajduje się dużo ubojni, które prowadzą w mieście firmowe sklepy. Dla supermarketu mięso to ważny składnik codziennego obrotu. Na rynku warto konkurować jakością mięsa, to jedna z najważniejszych kategorii dla klienta w ocenie wizerunku sklepu.

Do Intermarche codziennie przychodzi transport świeżych półtusz, które na miejscu, na bieżąco są rozbierane i przygotowywane do handlu. Chwalimy się tym i widzimy już pierwsze efekty – mówi Bożena Kornacka. – Sklepy Muszkieterów są bardzo ładne wewnątrz. Klientów przyzwyczajonych do żałosnego standardu dyskontów trzeba powoli przekonać, że u nas w przypadku dużej części asortymentu jest taniej niż w dyskoncie. Z wizją delikatesów będziemy więc walczyć megapromocjami. To zadanie na najbliższe miesiące.

Zarządzanie supermarketem daje dużą satysfakcję z dobrze wykonanej pracy. To jest też ciekawy sposób na życie – kończy Krzysztof Kornacki.

Arkadiusz Słodkowski

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €