Maciej Orłoś: Albo własna firma, albo Teleexpress

O kulisach prowadzenia biznesu i o pracy w telewizji opowiada dziennikarz Maciej Orłoś.
Był Pan aktorem, zajmował się pan dubbingiem, dziś pracuje pan w telewizji, pisze książki... długo jeszcze można wymieniać.
Jeśli chcą mi państwo zasugerować słomiany zapał, to mam od ręki kontrargument: od 16 lat bez przerwy pracuję jako prezenter Teleexpressu. Tutaj muszę się przyznać, że z natury jestem człowiekiem skrytym i nieśmiałym, który kiepsko czuje się w roli osoby publicznej. Występowanie zarówno w telewizji, jak i w teatrze zawsze mnie dużo kosztowało.
Jakie są losy Szkoły Orłosia?
Pod koniec 1999 roku wraz z dwoma wspólnikami rozpoczęliśmy działalność szkoleniową pod szyldem Szkoła Macieja Orłosia. Początkowo planowaliśmy, że firma będzie zajmować się szkoleniami oraz produkcją telewizyjną. Potem uznaliśmy, że produkcja nie przyniesie nam tyle, co szkolenia. Skupiliśmy się więc na nich. Niestety telewizji zaczęło przeszkadzać to, że Maciej Orłoś reprezentuje jakąś inną instytucję. Uznano, że jestem marką związaną z telewizją. No i trudno, ja się z tym w którymś momencie pogodziłem. Sprzedałem udziały, zrezygnowałem z prezesury i wycofaliśmy nazwę Szkoła Macieja Orłosia.
Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku Własny Biznes Franchising nr 11/2007
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej