Mariusz Max Kolonko: Mój american dream

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Korespondent telewizyjny, autor reportaży zaczynał karierę w Ameryce na... budowie?
Przyjechałem do Stanów, mając pożyczonych 200 dolarów i pomysł, żeby robić filmy dla Hollywood. Kamera telewizyjna kosztowała 70 tysięcy dolarów. Musiałem te pieniądze jakoś zarobić. Zająłem się więc renowacją wieżowców na Manhattanie. Tłukłem na tym sporą kasę. To zajęcie mnie jednak nudziło. Ciągle interesowały mnie te cholerne kamery, więc któregoś dnia odwiedziłem koleżankę w telewizji CNN, Susan Lisovicz, i wyszedłem stamtąd jako producent telewizyjny. Teraz jestem właścicielem firmy produkcyjnej. Najpierw dostarczałem materiały filmowe sieciom telewizyjnym. Obecnie robię show „Odkrywanie Ameryki”, który ogląda parę milionów ludzi.

Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku Własny Biznes Franchising nr 8/2007

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €