Dane bez ochrony
Firmy nie chronią dostatecznie danych. Często bagatelizują bezpieczeństwo i ochronę informacji, nie stosują skutecznych procedur i nie szkolą pracowników w zakresie bezpieczeństwa informacji.
Jak zauważają specjaliści z Deloitte, podnoszenie poziomu bezpieczeństwa informacji powinno być dla każdej firmy ważnym elementem bieżącej działalności, a dostępne w tym zakresie narzędzia muszą być wykorzystywane częściej. Jednym z istotniejszych elementów zwiększających bezpieczeństwo informacji są niezależne okresowe audyty bezpieczeństwa, dokonywanie analizy ryzyka, a także szkolenia w zakresie budowania świadomości w obszarze bezpieczeństwa informacji.
Brak także okresowych i niezależnych przeglądów bezpieczeństwa informacji - oceniają eksperci działu zarządzania ryzykiem firmy doradczej Deloitte. To wszystko przyczynia się do wymiernych strat dla wielu firm, które niejednokrotnie mogą być trudne do naprawienia.
- Informacja jest aktywem, które podobnie jak inne ważne aktywa biznesowe, ma dla instytucji wartość i dlatego zaleca się jej odpowiednią ochronę - mówi Jakub Bojanowski, partner w dziale zarządzania ryzykiem firmy doradczej Deloitte. - Niestety często widzimy, że firmy nie przywiązują dostatecznej wagi do zrozumienia zagrożeń płynących z niedostatecznej ochrony informacji.
Konsekwencje braku należytej ochrony informacji mogą być dla firm bardzo dotkliwe. Obok utraty zaufania klientów i kontrahentów, firmy narażone są także na straty finansowe, a niekiedy nawet na odpowiedzialność prawną z tytułu nienależytej ochrony danych. Eksperci Deloitte dostrzegają, że firmy coraz częściej zaczynają interesować się kwestiami bezpieczeństwa i ochrony danych. Coraz częściej korzystają z eksperckiej wiedzy niezależnych firm specjalizujących się w doradztwie w zakresie bezpieczeństwa informacji. Bezpieczeństwo informacji zaczyna być postrzegane nie tylko przez pryzmat rozwiązań technologicznych ale również poprzez elementy organizacyjne i metodyczne.
- Trzeba pamiętać o tym, że zarządzanie bezpieczeństwem informacji sprowadza się do umiejętnego zarządzania ludźmi. Technologia może jedynie wspierać ten proces - dodaje Lechosław Nowak, menedżer w firmie doradczej Deloitte.
(agaka)
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


