Piotr Tymochowicz: Manipulacja na sprzedaż

Jeżeli przyjrzymy się nazwiskom z listy 100 najbogatszych, to zauważymy, że te osoby niczym specjalnie się nie wyróżniają. Najczęściej nie są ani specjalnie inteligentne ani utalentowane. Potrafią natomiast nawiązywać błyskawicznie skuteczne relacje międzyludzkie i to jest istotą sukcesu w biznesie - mówi Piotr Tymochowicz, doradca ds. wizerunku i marketingu, właściciel Szkoły Transformacji.
W swojej książce "Biblia skuteczności" umieścił Pan dedykację biznesową: Dla ludzi biznesu, którzy jeszcze mają złudzenia, że umiejętności merytoryczne wystarczą do osiągnięcia sukcesu. Co według Pana jest niezbędne, aby zaznać biznesowego triumfu?
Jeżeli przyjrzymy się nazwiskom z listy 100 najbogatszych, to zauważymy, że te osoby niczym specjalnie się nie wyróżniają. Najczęściej nie są ani specjalnie inteligentni ani utalentowani. Potrafią natomiast nawiązywać błyskawicznie skuteczne relacje międzyludzkie i to jest istotą sukcesu w biznesie.
Obecnie współpracuje Pan z biznesmenami zamiast z politykami. Skąd ta zmiana?
Jestem powszechnie znany ze współpracy z politykami, ale tak naprawdę zawsze to był tylko margines mojej działalności - jakieś 10 procent. Od zawsze częściej współpracowałem z biznesmenami. Z tym że jest to mniej spektakularne i w związku z tym mniej nagłaśniane.
Z jakim politykiem chciałby Pan pracować, a nie było Panu to dane?
Bardzo lubię i cenię prywatnie Janusza Korwin-Mikkego i uważam, że bardzo przydałby mu się PR polityczny. Niestety on nigdy tego nie chciał. Zawsze uważał, że sam sobie poradzi.
Nie chciał Pan podjąć współpracy z Piotrem Misztalem, mimo że oferował Panu za nią pół miliona złotych. Dlaczego?
Doradcy ds. wizerunku nie można traktować jak sprzedawcy warzyw czy konsultanta banku. Oni nie mogą nie przyjąć pieniędzy albo uruchomić konta, bo ktoś im się nie podoba. Ja mogę i korzystam z tej wolności. Współpracuję tylko z tymi klientami, którzy są dla mnie partnerami, których szanuję. Znakomitej większości polityków nie wpuściłbym nawet na klatkę schodową, nie mówiąc o podaniu ręki.
Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING nr 10/2008
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej