Lew Starowicz: Zarobić na owulacji

Firma Nobilis Inwestycje sprzedaje urządzenia ułatwiające kobiecie rozpoznanie dni płodnych. Poprosiliśmy profesora Zbigniewa Lwa-Starowicza o ocenę tego pomysłu na biznes.
Firma Nobilis Inwestycje sprzedaje urządzenia ułatwiające kobiecie rozpoznanie dni
płodnych, czy to rozwiązanie się przyjmie?
Rozmawiając z pacjentką, dla której antykoncepcja naturalna jest najbardziej komfortowym sposobem zapobiegania ciąży, zalecałbym stosowanie tego typu urządzeń. Kilka modeli jest już od jakiegoś czasu obecnych na polskim rynku. Są one akceptowane przez gabinety lekarskie, a sama metoda termiczna - podobnie jak inne metody naturalne - jest promowana przez Światową Organizację Zdrowia. Pomysł firmy na akwizycyjną sprzedaż urządzeń badających cykl ma więc szansę na pozytywny odbiór ze strony klientek oraz osób, które zajmują się problematyką antykoncepcji.
Grupą klientów docelowych są kobiety w wieku 25-50 lat, stawiające na antykoncepcję naturalną. To właściwy wybór klienta?
Wiek nie odgrywa tu istotnej roli, podobnie zresztą jak cena urządzenia. Najczęściej wybór wynika z wyznawanego przez wiele Polek światopoglądu. Oferta urządzeń działających na zasadzie termicznej może przyciągnąć uwagę przedstawicielek inteligencji katolickiej. Metodami, które nie ingerują w organizm, mogą być zainteresowane także kobiety, które działają lub wcześniej działały w organizacjach katolickich, np. w duszpasterstwie akademickim.
Franczyzobiorca systemu zostaje przeszkolony w zakresie naturalnych metod planowania rodziny. Jego celem jest utrzymanie sprzedaży na odpowiednim poziomie. Działania marketingowe prowadzone są głównie za pośrednictwem internetu oraz akcji mailingowych.
Nie jestem przekonany do promocji przez internet urządzeń pomocnych w planowaniu rodziny. Żadne narzędzie komunikacji nie da w tym przypadku takich samych korzyści, jak rozmowa twarzą w twarz. Oprócz tworzenia sieci dystrybutorów warto pokusić się o nawiązanie współpracy z gabinetami lekarskimi oraz organizacjami i instytucjami, które promują bądź zalecają antykoncepcję naturalną. Należą do nich m.in. grupy przy parafiach, Rada ds. Rodziny Episkopatu Polski czy Krajowy Zespół Promocji Naturalnego Planowania Rodziny przy Ministerstwie Zdrowia.
Fragment artykułu opublikowanego w miesięczniku Własny Biznes Franchising nr 2/2007
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej