Michał Cieślak: TAO pucybuta

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Zawiłości zawodu

Czterdzieści procent klientów przychodzi sama, resztę muszę grzecznie namówić. Mówię wtedy: "Wylansuję panu buty, a prestiż panu wzrośnie".

Podczas usługi można delikatnie spytać klienta na temat ogólny: gdzie mieszka, jaki ma zawód. Pucybut jest kotwicą psychologiczną dla klienta. Dlatego z naszych usług często korzystają osoby w delegacji. Nie mają towarzystwa na miejscu, potrzebują znajomego pucybuta w Polsce, bo wtedy nie są tu anonimowi. Wracają porozmawiać i jednocześnie buty przeczyścić i sam nie wiem, z którego powodu bardziej.

Pucybut jak każda firma usługowa reaguje na koniunkturę gospodarczą. Jak zbiedniały mężczyzna idzie na randkę, to kwiaty musi kupić, ale brudnych butów nie musi już czyścić.

O swoim sukcesie pucybut decyduje nie sam, wpływ ma też administracja centrum handlowego, która może dać lepsze lub gorsze miejsce. Kiedyś stałem przy kinie, tam było beznadziejnie, ciągle zapędzeni ludzie, za dużo młodzieży, w ogóle tłumu, teraz jestem przy windzie, gdzie ludzie muszą się zatrzymać i jednocześnie obok kawiarni, gdzie więcej jest moich klientów.

Do franczyzy się nie przyznajemy

Na początku kontakt z szefową sieci miałem raz na dwa tygodnie, teraz raz na miesiąc. Wzrosło zaufanie między nami. Szefowa uzupełnia środki czyszczące, oddaje wytartą część siedziska w tronie do renowacji, czasem wymienia zużyte szczotki. Początkowo rozliczenia były pół na pół, teraz 60 procent jest dla mnie.

Współpraca franczyzowa bazuje na zaufaniu. Pucybut musi mieć świadomość, że szefowa musi zapłacić za czynsz jego punktu 500 zł i próbując ją wykiwać, kiwa sam siebie. Dlaczego jednak czyściciele tak niechętnie przyznają się do pracy w sieci?

Rzeczywiście, czasem zapieram się, że pracuję w ramach sieci. Tu chodzi o stałych klientów, klient musi wierzyć, że obsługujący go pucybut jest niepowtarzalny, bo tylko dlatego wraca. Franczyszczyzna nie jest dla nas zaletą (to przekręcenie słowa wydało nam się nieprzypadkowe, poprzednio pan Michał nie miał problemu z wymową), bowiem niesie informację, że tę samą usługę, na tym samym poziomie, można dostać gdzie indziej.

Czyściciele konkurują między sobą o stałych klientów. Zdarzają się miesiące, kiedy aż 80 procent klientów jest jednorazowych, oni więcej nie wrócą. A biznes da się oprzeć tylko na stałych.

Fragment artykułu opublikowanego w miesięczniku Własny Biznes Franchising nr 16

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €