Emilian Kamiński i Justyna Sieńczyłło: Mój teatr walczy z grillem

- Tworząc teatr, wzięliśmy na siebie straszne obciążenie – ok. 4,5 mln zł kredytu. Nawet nie chcemy myśleć, co by się stało, gdyby nam się noga powinęła – mówią Emilian Kamiński i Justyna Sieńczyłło.
Kilkanaście lat temu w pana wyobraźni powstał teatr, konkretne decyzje zapadły siedem lat temu.
EK: W 2002 roku zacząłem szukać lokalu na teatr. Zarząd Domów Komunalnych umożliwił mi obejrzenie kilku obiektów. Chodziłem sobie wtedy po Śródmieściu i oglądałem różne pomieszczenia – jedne były w opłakanym stanie, inne za drogie, w jeszcze innych biegały szczury. Byłem już zrezygnowany, ale pani która mnie oprowadzała, powiedziała, że są w al. Solidarności stare magazyny. Coś mnie tknęło i poszliśmy tam. Wyobrażałem sobie faktycznie jakieś wolno stojące magazyny, a okazało się, że są to fantastyczne piwnice. Tej nocy, kiedy dostałem wszystkie plany, zacząłem rysować i wyrysowałem sobie ten teatr.
Czy w realizacji projektu, podczas pokonywania licznych przeszkód, pomogło panu nazwisko?
EK: Ze znanymi nazwiskami to jest różnie. Poza tym ja nie mam wcale nazwiska, które mogłoby mi jakoś szczególnie pomóc.
JS: A moim zdaniem ma to jakieś znaczenie. Widzę, jak niektóre kobiety na nie reagują.
Powinniście w takim razie działać w duecie.
JS: Pod pewnymi względami uzupełniamy się. Mamy do ludzi podobne podejście. Bardzo ważne jest, żeby dostrzegać człowieka, a nie urzędnika. Takie podejście polecamy w każdej sytuacji. Prawdą jest też to, że kiedy szukaliśmy środków finansowych i sytuacja była podbramkowa, to pieniądze załatwiałam ja. Wdzięk kobiecy jest bardzo przydatny. Niekiedy jednak nawet ten wdzięk zawodził. Pamiętam spotkania, po których wychodziła z płaczem. To było przykre, kiedy nasi rozmówcy pukali się w głowę i wietrzyli w moich i męża działaniach jakiś podstęp.
Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku Własny Biznes Franchising nr 7/2009
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej