Jacek Wszoła: Żeby zarobić, trzeba się nagimnastykować

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Skąd pochodziły pieniądze na uruchomienie pierwszego Gymnasionu?
Źródłem finansowania były głównie kredyty. Środki własne stanowiły niewielki procent. Dużo zaoszczędziliśmy dzięki umowom leasingowym. Tak było prościej, bo największe wydatki ponieśliśmy na wyposażenie. Zaadaptowanie lokalu wymagało dużo mniejszych nakładów. Banki na początku patrzyły bardzo sceptycznie na cały pomysł. Pojęcie fitness wtedy w ogóle jeszcze nie było popularne. Bardziej znane były siłownie.

Czy ma pan plany, żeby kluby Gymnasion przekształciły się we franczyzę?
Obecnie Gymnasion posiada 30 klubów fitness. Etap budowania własnej sieci znajduje się na ukończeniu. Planujemy działać w systemie franczyzowym, ale nie dopracowaliśmy jeszcze szczegółów. Wiemy na pewno, że chcemy rekrutować franczyzobiorców w mniejszych miejscowościach. Lokalni przedsiębiorcy lepiej wiedzą co dzieje się na ich terenie i jakie są potrzeby mieszkańców.

Jednym z udziałowców jest hokeista Mariusz Czerkawski.
Współpraca z Mariuszem pozwoliła podnieść kapitał spółki. Gymnasion szukał inwestora i znaleźliśmy go właśnie w osobie Mariusza Czerkawskiego. Szukaliśmy kogoś, kto byłby skłonny zainwestować i wykorzystać swój wizerunek do promowania sieci. Zaangażowaliśmy wtedy Mariusza w kampanię reklamową. Na przełomie tego i przyszłego roku planujemy pojawić się na giełdzie.

Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku Własny Biznes Franchising nr 8/2009

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €