Usługi dobrze przeszkolone
Firmy z sektora usługowego wydadzą najwięcej na szkolenia w 2009 roku.
Sektor usługowy ma wciąż największy potencjał w inwestycjach szkoleniowych w 2009 roku. Planowana wysokość budżetów na szkolenia w firmach tworzących usługi (branże: consulting, logistyka, wydawnictwa i media, budownictwo) stanowi 44 proc. szacowanej wartości rynku usług szkoleniowych w bieżącym roku. W porównaniu z wydatkami w poprzednim roku, prognozy przewidują spadek o 3 punkty procentowe, co ma związek z obecną sytuacją ekonomiczną. Wyniki raportu dotyczące aktualnego stanu rynku szkoleń przeprowadzonego przez Altkom Akademia na próbie ponad 800 polskich firm dowodzą, że pracodawcy są świadomi potrzeb edukacyjnych pracowników i nie oszczędzają na szkoleniach, mimo spowolnienia gospodarki.
- Wbrew czarnym scenariuszom, udział sektora usługowego w wydatkach na szkolenia spadł tylko o 3 punkty procentowe. Mimo to branża usługowa jest wciąż niekwestionowanym liderem wśród firm inwestujących w szkolenia i pod tym względem znacznie wyprzedza pozostałe sektory gospodarki - mówi Danuta Bluj, dyrektor ds. realizacji usług edukacyjnych w Altkom Akademia. - Ponadto, odsetek wszystkich badanych firm zainteresowanych szkoleniami nie tylko nie zmalał, ale zwiększył się o 12 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Wyniki badania wskazują na prawidłowość, według której firmy dużej i średniej wielkości przewidują więcej środków na szkolenia pracowników, niż małe przedsiębiorstwa. Wybór zakresu szkoleń w 2009 roku również zależy od rozmiaru organizacji. Większe instytucje częściej przeznaczają środki na szkolenia „miękkie”, w przeciwieństwie do mniejszych, które kształcą w tematach związanych z bieżącym funkcjonowaniem firmy, takimi jak finanse, księgowość i prawo.
- Popularność szkoleń specjalistycznych wynika z ciągłych zmian regulacji prawnych w tym zakresie. Szybko zmieniająca się rzeczywistość gospodarcza wymaga ciągłego uzupełniania i aktualizowania wiedzy związanej z funkcjonowaniem prawa w naszym otoczeniu biznesowym - komentuje Katarzyna Chojnowska, dyrektor pionu edukacji w Altkom Akademia.
(agaka)
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


