Spada sprzedaż komputerów

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

To już jednak prawdopodobnie końcówka trendu spadkowego. W trzecim kwartale 2009 r. ujemna dynamika sprzedaży komputerów wyniosła 18 proc., więc ostatnie miesiące roku przyniosły optymistyczny sygnał z rynku.

- Zgodnie z przewidywaniami rynek PC nadal boleśnie odczuwał zmniejszony popyt, dynamika spadków zaczęła się jednak obniżać - mówi analityk IDC Polska odpowiedzialny za badania rynku PC Damian Godos.

Najmniejszy spadek sprzedaży zaobserwowano w segmencie komputerów przenośnych. Polacy kupili tylko o 10 proc. mniej laptopów niż rok wcześniej. Sytuacja wygląda gorzej w zakresie komputerów stacjonarnych, których w ostatnim kwartale 2008 r. sprzedano o 26 proc. więcej.

- Od wielu kwartałów wyraźnie rysuje się trend, że komputery stacjonarne ustępują miejsca notebookom i nic nie wskazuje na to, by to miało się zmienić - dodał Godos.

Badanie IDC PC Tracker obejmuje komputery stacjonarne, przenośne oraz serwery zamontowane i/lub sprzedane przez firmy. Nie dotyczy natomiast komputerów zmontowanych przez użytkowników prywatnych we własnym zakresie. Jak podaje Euromonitor International, w 2009 r. w Polsce używanych było 9,7 mln komputerów.

Nieco bardziej optymistyczne niż dane IDC są wyniki sondażu dystrybutora sprzętu komputerowe ABC Data. Badanie firmy pokazuje, że ponad 2 tys. sklepów z elektroniką (czyli 85 proc. ankietowanych) spodziewa się w 2010 r. wzrostu sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €