Przedsiębiorcy i klienci lubią galerie handlowe
Jak pokazują statystyki większość kupujących wybiera centra handlowe jako miejsce, w którym najczęściej robią zakupy.
Agencja Pentor Reaserch International zbadała zachowania konsumenckie, m.in. pod kątem miejsc, w których najczęściej robimy zakupy. Wyniki nie zaskoczyły nikogo, były jednak inne dla różnych części Polski. O ile w województwie łódzkim i pomorskim 88 proc. respondentów w ciągu ostatnich sześciu miesięcy odwiedziło galerię handlową, tak dane dotyczące tego samego badania dla województw podkarpackiego i warmińsko-mazurskiego były już znacznie gorsze – odpowiednio 22 i 26 proc. Trzeba pamiętać, że taki wynik nie oznacza mniejszej popularności galerii w tych województwach. Niewielka liczba respondentów odwiedzających galerie wiąże się po prostu z małą liczbą tego typu obiektów. Na Śląsku istnieje 21 centrów handlowych, a w podkarpackim zaledwie pięć. Nawet i bez tych danych przedsiębiorcy zdawali sobie sprawę, jak ważna dla ich powodzenia ich biznesu jest lokalizacja. Galerie handlowe to łakomy kąsek dla każdego, kogo stać na koszty najmu drogiej powierzchni handlowej. A jeśli zabraknie tam miejsca dla naszego punktu usługowego, zawsze zostają lokale położone w centrum miasta lub w jego sąsiedztwie.
Doświadczeni przedsiębiorcy wiedzą, że nie wystarczy zapłacić, żeby zająć wymarzoną lokalizację. Najtrudniejsze zadanie czeka tych, którzy chcieliby dostać się do galerii handlowej. Działając samodzielnie, mogą mieć problem z zaistnieniem w dużym obiekcie komercyjnym, rozwiązaniem tej sytuacji jest przystąpienie do jednej z sieci franczyzowych. Zarządzający centrami handlowymi uważają, że tylko sprawdzony biznesplan zagwarantuje zysk. Jak jednak pokazują przykłady typowych handlowych ulic w centrach miast nie tylko sieci przyciągają klientów. Poza tym nikt nie wymaga od wynajmujących powierzchnię przy ruchliwych ulicach, żeby przy wejściu do sklepu wisiało logo międzynarodowej marki. Wystarczy, że Kowalski okaże się uczciwym najemcą, a w jego własnym interesie będzie prowadzenie opłacalnego biznesu, bo tylko taki pozwoli mu utrzymać się na rynku i płacić regularnie, co miesiąc czynsz.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


