Zakupy w sieci
Polacy nadal sceptycznie patrzą na zakupy w Internecie. Mimo to liczba kupujących w ten sposób ciągle rośnie.
Jak podaje firma badawcza ReportLinker, autor raportu na temat zakupów internetowych w Polsce, mamy w naszym kraju 18 milionów użytkowników Internetu. Oznacza to, że 47 proc. społeczeństwa ma dostęp do sieci. Połowa tej grupy przyznaje się do zrobienia w 2009 roku chociaż raz zakupów w świecie wirtualnym. Współczynnik ten w krajach Europy Zachodniej jest wyższy i wynosi 70-80 proc. Większość internetowych zakupów Polacy wykonują za pośrednictwem portali aukcyjnych, pozostałe to sklepy specjalistyczne.
Jak się okazuje nadal przed ostateczną decyzją zakupu produktu wolimy go dokładnie obejrzeć i po prostu dotknąć. Sklep internetowy nie zawsze daje nam ten komfort. Coraz częściej jednak najpierw oglądamy cel naszych zakupów, a potem kupujemy go przez Internet w sklepie, w którym go obejrzeliśmy. Tak jest w przypadku Merlina i Empiku – zamówiony towar trafia albo bezpośrednio do zamawiającego, albo do salonu, skąd można go odebrać. Dzięki temu można również uniknąć opłat za przesyłkę.
Dane z rynku pokazują, że liczba sklepów internetowych nadal będzie rosła. Dotyczy to większości branż, w tym spożywczej, która wydaje się najtrudniejsza ze względu na szybko psujące się produkty. Jak pokazuje przykład sieci sklepów internetowych e-food także spożywkę czeka rewolucja w zakresie internetowej dystrybucji sprzedaży.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


