Dobry pomysł gwarantuje sukces
Centrum Opinii Badania Opinii Społecznej sprawdziło co, zdaniem Polaków, pozwala odnieść sukces w biznesie.
Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że sukces w biznesie zawdzięczamy przede wszystkim dobremu pomysłowi na własny interes (40 proc.). Nie mniej ważne są środki finansowe potrzebne do uruchomienia działalności (35 proc.). Dopiero na trzecim miejscu znalazła się pracowitość (32 proc.), nie mówiąc już o niskich wskazaniach na uczciwość (15 proc.). Polacy wysoko sobie cenią przedsiębiorczość (32 proc.) oraz kontakty w kręgach biznesowych (26 proc.). O ważnej roli wykształcenia i wiedzy przekonanych jest mniej niż 20 proc. respondentów. Tylko co 20. ankietowany odpowiedział, że sukces zależy od polityki gospodarczej i finansowej rządu.
Powyższe wynika badań można w prosty sposób przełożyć na sukces odniesiony dzięki działalności we franczyzie. Tutaj najważniejszy jest wybór właściwego franczyzodawcy oferującego atrakcyjne know-how i faktycznie sprawdzony pomysł na biznes, a nie taki który będzie testowany na partnerach sieci. Dostępne zasoby finansowe mogą stanowić spore ograniczenie w wyborze marki, z którą przedsiębiorcy chcieliby współpracować. Opłata wstępna bywa czasem nie do przeskoczenia, jednak bywa, że franczyzodawcy idą partnerom na rękę i rozkładają opłatę na raty. Wiedza i doświadczenie mogą zostać zastąpione we franczyzie dobrym podręcznikiem operacyjnym. Nie zaszkodzi jednak ogólna wiedza na temat branży, bo to właśnie ona decyduje o znajomości tynku lokalnego, gdzie franczyzobiorca będzie prowadził firmę. Szkolenia organizowane przez franczyzodawcę to kolejny atut działalności w oparciu o licencję. Nie zmienia to faktu, że szczęście zawsze w biznesie się przyda, co potwierdza 18 proc. przebadanych Polaków.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


