Monitor Sądowy i Gospodarczy
Nowe rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości o Monitorze Sądowym i Gospodarczym
Dnia 10 listopada 2001 r. weszły w życie przepisy rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 4 października 2001 r. (Dz. U. nr 124, poz. 1358) zmieniające rozporządzenie z dnia 15 kwietnia 1996 r. w sprawie organizacji, sposobu wydawania i rozpowszechniania oraz podstawy ustalania ceny numerów Monitora Sądowego i Gospodarczego i wysokości opłat za zamieszczenie w nim ogłoszenia lub obwieszczenia (Dz. U. Nr 45, poz. 204 z późn. zm.). Nowe przepisy wprowadzają stawki opłaty za opublikowanie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym [dalej „MSiG”] informacji o zamiarze udzielenia pomocy publicznej przedsiębiorcom. Opłata za takie ogłoszenie dotyczące jednego przedsiębiorcy wynosi 60 zł.
Nowe przepisy dotyczące opłat za ogłoszenia w MSiG wprowadzono w związku z obowiązującą od 1 stycznia 2001 r. ustawą o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców (Dz. U. nr 60, poz. 704). Ustawa ta przewiduje dwa rodzaje ogłoszeń, które muszą znaleźć się w MSiG. Pierwszy dotyczy informacji o projekcie decyzji lub umowy, na podstawie której wymienione organa (instytucje i organizacje) chcą udzielić pomocy. Informacje te przekazują Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów [dalej „UOKiK”], do którego należy nadzór nad przyznawaniem tej pomocy. Na nim też ciąży obowiązek ogłoszenia ich w MSiG. W drugim ogłoszeniu UOKiK podaje, jakie zajął stanowisko w sprawie udzielenia pomocy.
Zgodnie z rozporządzeniem opłata za każde z ww. ogłoszeń wynosi 60 zł od jednego przedsiębiorcy (w sumie 120 zł). Koszt ogłoszeń w MSiG ponoszą udzielający pomocy.
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

