Mniej samochodów firmowych
Likwidacja tzw. kratki oraz wzrost podatku VAT spowodowały spadek liczby rejestrowanych nowych pojazdów. To złe wiadomości dla producentów samochodów i właścicieli firm zainteresowanych ich zakupem.
Rejestracja samochodu osobowego z kratką, która sprawiała, że samochód osobowy traktowany był jak ciężarowy nadal jest możliwa, ale nie jest już tak korzystna, jak było to jeszcze w ubiegłym roku. Zakup takiego auta umożliwiał odliczenie podatku VAT od ceny auta i podatku VAT za paliwo. Od tego roku właściciele nabytych pojazdów firmowych z kratką nie mogą odliczyć podatku VAT za paliwo, a odliczony podatek VAT od ceny auta nie może przekroczyć 60 proc. VAT i jednocześnie odliczenie nie może być wyższe niż 6 tys. zł. Decyzja rządu o ograniczeniu ulgi została podjęta na okres dwóch lat.
Mniejszy wpływ na spadek zainteresowania zakupem aut firmowych z kratką jest podwyżka stawki VAT – z 22 proc. do 23 proc. Oznacza to wyższą cenę pojazdu od kilkuset złotych do ponad tysiąca złotych. Spadek sprzedaży aut firmowych rekompensują klienci indywidualni, którzy w styczniu i lutym kupili o 12 proc. więcej samochodów niż w tym samym czasie 2010 roku. Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar pojazdów firmowych w dwóch pierwszych miesiącach roku kupiono mniej o jedną piątą. W styczniu i lutym wśród zarejestrowanych aut 38 proc. stanowiły pojazdy firmowe, podczas gdy rok temu było ich ponad 50 proc.
Zdaniem Instytutu Samar w tym roku należy spodziewać mniejszej liczby rejestracji nowych aut o 30-40 tys. sztuk. Przypomnijmy, że w minionym roku zarejestrowano 314 tys. nowych samochodów.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


