Lojalny sprzedawca

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Firmy, które w ramach prowadzonej działalności gospodarczej chcąc zwiększyć swoją sprzedaż, organizują programy lojalnościowe dla pracowników (sprzedawców) współpracujących z nimi podmiotów, są zwolnione z podatków. Wiele urzędów skarbowych kwestionuje w takiej sytuacji możliwość zwolnienia od podatku nagród o wartości do 760 zł.

Na mocy art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych od uzyskanych dochodów pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10 proc. nagrody otrzymanej w związku ze sprzedażą premiową, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy. Przepis ten przewiduje całkowite zwolnienie od podatku, jeżeli jednorazowa wartość nagród związanych ze sprzedażą premiową nie przekracza kwoty 760 zł. Zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Powołany pkt 68 daje pewność jedynie w zakresie nagród ze sprzedaży premiowej przekazanych dla przedsiębiorcy. Każda nagroda, niezależnie od jej wartości, stanowi jego przychód i podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych.

Zupełnie inaczej dzieje się w przypadku nagród otrzymywanych przez osoby fizyczne. Mianowicie na podstawie art. 41 ust. 4 ustawy przedsiębiorcy, jako płatnicy, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń), lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy, lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Jak zatem ma zachować się przedsiębiorca, który utworzył dla sprzedawców współpracujących z nim firm program lojalnościowy. Problemu nie ma, kiedy wybrana przez sprzedawcę nagroda będzie miała wartość przekraczającą 760 zł, wtedy 10 proc. podatek trzeba zapłacić. Obowiązek podatkowy ciąży w takim wypadku na otrzymującym nagrodę, a organizator programu lojalnościowego jest płatnikiem.

- Przedmiotowy problem dotyczy jednak nagród o wartości do 760 zł. W takiej sytuacji, moim zdaniem, wszystkie takie nagrody podlegają zwolnieniu od podatku, ponieważ nagrody uzyskane w ramach programu lojalnościowego mieszczą się w kategorii związanych ze sprzedażą premiową - mówi adwokat Tomasz Poznański z Kancelarii Prawnej Skarbiec.

Wykładnia językowa pojęcia sprzedaż premiowa z pewnością pozwala na zakwalifikowanie programu lojalnościowego dla sprzedawców do tej kategorii. Po pierwsze nie ulega kwestii, iż dochodzi tutaj do sprzedaży. Dla producenta czy dystrybutora istotnym jest, że jego produkt zostanie sprzedany. Nie jest przy tym ważne ilu pośredników będzie sprzedawało ten produkt zanim trafi do klienta końcowego. Ważna jest też tożsamość produktu, za sprzedaż którego producent chce premiować.

Kancelaria Prawna Skarbiec
adw. Tomasz Poznański

Kancelaria Prawna Skarbiec

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €