Internet ulotki nie zastąpi
Ten, kto myśli, że ulotki trafiły do lamusa myli się. Nie łatwo jednak przekonać odbiorcę ulotki, żeby nie wyrzucał jej od razu do kosza.
Wielu osobom wydaje się, że ulotka handlowa jest mało skutecznym narzędziem komunikacji, zwłaszcza w dobie internetu, reklam otrzymywanych na skrzynki mailowe, czy okienek wyskakujących niespodziewanie na portalach komercyjnych. Mimo to słowo drukowane nie straciło na mocy i ulotka wciąż stanowi jeden ze sposobów dotarcia do potencjalnych klientów.
- Wiele razy przechodząc np. przez deptak w Poznaniu możemy zebrać całkiem pokaźny plik ulotek. Nie jest prawdą, że ludzie uciekają od hostess rozdających tego typu materiały promocyjne. Najczęściej biorą je, ale niestety nie z powodu zainteresowania tematem, a raczej z odruchu czy współczucia dla ludzi stojących tyle godzin na słońcu lub mrozie. Co z tego jednak, skoro większość z nich od razu ląduje w niedaleko położonych koszach na śmieci, bez jakiegokolwiek wglądu w ich treść – mówi Krzysztof Jackowiak z firmy P&P Group specjalizującej się w dystrybucji mediacardów.
Pewnym rozwiązaniem jest rozdawanie ulotek w miejscu, gdzie w pobliżu nie ma kosza na śmieci. Rośnie wtedy szansa, że ulotka trafi do torby lub kieszeni, a jej właściciel znajdzie czas na zapoznanie się z jej treścią. Ciekawym pomysłem na dystrybucję papierowej reklamy w miejscach, gdzie ludzie czekają w kolejce: na dworcach, przystankach, w okolicy galerii handlowych. Wtedy, chociażby z nudy, jest szansa, że odbiorca ulotki ją przeczyta.
Ważne jest nie tylko miejsce rozdawania ulotek, liczy się oczywiście sam sposób wykonania. Nie zawsze „krzycząca” czcionka będzie pozytywnie odebrana. Liczy się kontrast, który przyciągnie wzrok oraz wyrazisty, centralny punkt ulotki. Istotne jest także powtarzanie tej samej czcionki – zarówno w nagłówkach, jak i reszcie tekstu, aby nie stwarzać wrażenia chaosu. Dzięki temu odbiorca będzie podświadomie podążał po uporządkowanych informacjach. Innym sposobem na zwiększenie skuteczności ulotki jest dołączenie od niej na przykład płyty CD, której już tak łatwo nie wyrzucimy (40 proc. osób decyduje się na jej odtworzenie na komputerze).
- Pocztówki multimedialne (tzw. mediacardy) z wklejoną płytą CD zawierającą ofertę, czy gratis w postaci filmu DVD lub muzyki są skuteczne z kilku powodów. Po pierwsze intrygują swoim wyglądem i formą, po drugie - wywołują pozytywne emocje, i w końcu ich multimedialna zawartość wprowadza klienta w interaktywny świat, który jest o wiele łatwiejszy do zapamiętania niż ulotka papierowa – dodaje Krzysztof Jackowiak.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


