W jakiej kondycji znajdują się przedsiębiorcy?
Gdyby tylko optymizm decydował o sukcesie polskich firm mielibyśmy jedną z lepiej prosperujących gospodarek Europy.
Z badań przeprowadzonych przez Instytut GfK oraz Business Centre Club w pierwszej połowie 2011 roku wynika, że większość przedsiębiorców dobrze ocenia kondycję finansową swoich firm, a przyszłość widzi w jasnych barwach. W badaniu realizowanym metodą wywiadu bezpośredniego wzięło udział 2 tys. firm. Połowa z nich to małe przedsiębiorstwa o obrotach nieprzekraczających 10 mln zł.
Korporacje lepiej oceniają swoją kondycję, niż mniejsze firmy. 62 proc. firm zatrudniających powyżej 250 pracowników uważa, że znajduje się w dobrej lub bardzo dobrej sytuacji (32 proc. – w umiarkowanej). W przypadku małych i średnich firm współczynnik pozytywnych ocen wynosi 53 proc., a mikrofirm już tylko 34 proc.
- Dobrą samoocenę większych przedsiębiorstw należy postrzegać jako kombinację czynników obiektywnych, takich jak większa dostępność zewnętrznego finansowania dla dużych firm, jak i oparcie rozwoju na eksporcie, który bardzo pomógł polskim przedsiębiorstwom w czasach kryzysu, kiedy na skutek deprecjacji złotego wobec euro znacznie zyskały one na konkurencyjności – twierdzi Witold Michałek, ekspert BCC ds. gospodarki.
Co czeka przedsiębiorców w 2012? Oni sami oceniają, że sytuacja ich firm nie zmieni się (52 proc.). Co czwarty ankietowany przewiduje poprawę, a co dziesiąty pogorszenie kondycji firmy. Bez względu na ostateczne wyniki badania, trzeba pamiętać, że samoocena nie zawsze pokrywa się z faktycznym stanem finansów firmy, ale podstawą każdego sukcesu zawsze jest optymizm...
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


