Skargą i wnioskiem w biurokrację
Weszły w życie przepisy rozporządzenia Rady Ministrów o organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
Dnia 6 lutego 2002 r. weszły w życie przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. o organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków [Dz. U. z 2002 r., nr 5, poz. 46]. Rozporządzenie zostało wydane na podstawie art. 226 kodeksu postępowania administracyjnego. Przepisy rozporządzenia stosuje się do skarg i wniosków składanych do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego oraz organów samorządowych jednostek organizacyjnych, a także do organizacji i instytucji społecznych, jeśli pozostają w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
Zgodnie z par. 3 rozporządzenia przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków powinno być powierzone wyodrębnionej komórce organizacyjnej lub imiennie wyznaczonym pracownikom W siedzibie każdej ww. jednostki, w widocznym miejscu, powinna być umieszczona informacja o komórce organizacyjnej lub wyznaczonych pracownikach przyjmujących oraz rozpatrujących skargi i wnioski.
Skargi i wnioski można wnosić pisemnie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. W przypadku zgłoszenia ustnego przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują zarówno wnoszący skargę lub wniosek, jak i przyjmujący zgłoszenie. Skargi wniesione anonimowo pozostawia się bez rozpoznania. Jeżeli treść skargi jest niejasna, jej adresat musi wezwać autora do złożenia, w ciągu siedmiu dni, wyjaśnienia lub uzupełnienia. Ma obowiązek pouczyć go, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpoznania.
Jeżeli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania lub wyjaśnienia sprawy, organ właściwy do rozpoznania skargi lub wniosku zbiera niezbędne informacje. W tym celu może zwrócić się do innych organów o przekazanie potrzebnych materiałów i wyjaśnień.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej