Janusz Józefowicz: Ja jestem marką

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Czy duet Janusz Józefowicz i Natasza Urbańska pracuje nad wspólną marką?
Działam na rynku musicalowym od ponad 20 lat i większość projektów, nad którymi pracowałem, można uznać za sukcesy artystyczne i komercyjne. Natomiast moja żona, Natasza, ma talent i grono wielbicieli, wypracowała własne nazwisko. Może stanąć na West Endzie czy Broadwayu i wygrać casting, bo tańczy, śpiewa i gra. Marzeniem każdego reżysera jest praca z tak wszechstronnymi artystami.

Kto w państwa małżeństwie ma biznesowego ducha?
W myśleniu racjonalnym lepsza jest Natasza, ja czuję się lepiej improwizując. Cały czas jednak trwa we mnie wewnętrzna walka producenta i artysty – jeden ogranicza koszty, a drugi chce rozwijać wyjątkowe idee, co jak wiemy – jest niezwykle kosztowne.

Przy produkcji ostatniego musicalu - „Polity” - nie myślał pan o kosztach...
To projekt tworzony na granicy ryzyka. Produkcja spektaklu w technologii 3D kosztowała ponad 3,5 mln zł. Zainwestowałem na początku własne pieniądze, potem udało mi się przekonać do projektu partnerów, pojawili się sponsorzy.

Stawał pan przed zarządami dużych firm i opowiadał o spektaklu tworzonym w technice, której nigdy wcześniej nikt w teatrze nie wykorzystał?
Zapraszałem zainteresowanych, ustawiałem makiety, oświetlałem je i tłumaczyłem, o co mi chodzi. Powoli ich przekonywałem. Na początku projektem udało się zainteresować Państwowy Instytut Sztuki Filmowej, potem miasto Bydgoszcz użyczyło nam halę „Łuczniczka”. W końcu pojawiły się firmy, ale nie te z pierwszych stron gazet. Znane korporacje nie chciały wchodzić w inwestycję, która z punktu widzenia kadry zarządzającej była szalonym przedsięwzięciem, bez konkretnych danych biznesowych.

Spektakl jest dla pana produktem na sprzedaż czy sztuką?
Jest sztuką na sprzedaż. Działamy bez wsparcia finansowego ze strony miasta, więc musimy myśleć kategoriami biznesowymi. Wystawiamy więc sztuki, które spełniają nasze ambicje artystycznie, ale jednocześnie przynoszą zysk finansowy.

Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku Własny Biznes Franchising nr 6/2012

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €