Stawia na nogi i przynosi zyski

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

O triumfalnym powrocie kawiarenek do łask nie można jeszcze mówić, ale dane statystyczne pokazują, że coraz chętniej wybieramy picie kawy poza domowymi pieleszami. Z badań „Polska na talerzu 2012” przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie Makro Cash&Carry wynika, że statystyczny Polak odwiedza kawiarnię 11 razy w roku.

Najczęściej wychodzimy do kawiarni, żeby spotkać się ze znajomymi. Taką odpowiedź wskazało 53 proc. ankietowanych. Coraz częściej jednak do kawiarni przyciąga nas po prostu chęć napicia się dobrej kawy (23 proc.). W progi kawiarenek wstępujemy również żeby odpocząć i spędzić chwilę w spokoju i samotności (10 proc.).

- Rynek kawiarni to bardzo perspektywiczny i jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów gastronomicznych w Polsce. Coraz więcej z nas docenia możliwość wypicia kawy poza domem. Najczęściej są to osoby z wyższym wykształceniem, do 30 roku życia, mieszkańcy miast powyżej 100 tysięcy mieszkańców – argumentuje Ewelina Rzedkowska, menedżer ds. klientów HoReCa Makro.

Kawowe wojaże nie leżą w naszej naturze. Jeśli zdecydujemy się wypić aromatyczny napój poza domem, to najchętniej wybieramy kawiarnie leżące „za rogiem”. Taką deklarację złożyło 55 proc. ankietowanych. Nie jesteśmy też rozrzutni – średni rachunek wynosi 12 zł. Z menu, oprócz kawy, wybieramy jeszcze ciastka i napoje alkoholowe.

- Rośnie też popularność klubokawiarni. Jeszcze dwa lata temu w ogóle nie pojawiły się w naszym zestawieniu. Dziś wymienia je aż 7 proc. respondentów – zauważa Rzedkowska.

Kawiarnia nie należy jednak do biznesów dla osób z cienkim portfelem. Na 80 m2 kawiarnię EuroCafe trzeba przeznaczyć minimum 120 tys. zł. Otwarcie Chopin Cafe to inwestycja rzędu 350-500 tys. zł, a Pijalnia Czekolady E.Wedel pochłonie na początek nawet 800 tys. zł.

(mak)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €