Radio w sklepie
Badanie OBOP pokazuje, że dzięki muzyce klienci kupują więcej. Właściciel dużego sklepu wyda na odtwarzanie muzyki blisko 5 tys. zł. Jest sposób na ominięcie tak wysokiej opłaty.
Muzyka odtwarzana w sklepie korzystnie wpływa na samopoczucie klientów oraz ich decyzje zakupowe. Jest często najskuteczniejszym nośnikiem reklamy w miejscu sprzedaży. W 2010 roku TNS OBOP przeprowadził badanie „Wpływ muzyki na zachowania konsumentów”, w którym prawie 72 proc. Polaków zadeklarowało, że lubi chodzić do miejsc, w których obecne jest tło muzyczne.
Na polskim rynku działają cztery organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i wykonawczymi, do których przedsiębiorcy powinni odprowadzać tantiemy za prawo do publicznego odtwarzania utworów należących do światowej bazy muzyki. Koszt tej usługi w sklepie o wielkości 200 m2 może wynieść nawet 5 tys. zł rocznie, gdyż miesięczne składki na ZAiKS, ZPAV, STO ART i SAWP to łącznie 404 zł.
LD Holding SA, właściciel marek eLDe, Sieć34 i Livio przygotował dla swoich franczyzobiorców produkt w atrakcyjnej cenie. Roczny abonament na korzystanie z usług Radio Livio kosztuje ok. 420 zł za rok, co daje 35 zł co miesiąc. To dużo taniej, niż gdyby przedsiębiorcy musieliby zapłacić 4 wymienionym instytucjom.
- Świadomość konieczności uiszczania tantiem za prawo do publicznego odtwarzania muzyki stale rośnie - mówi Sebastian Larysz, specjalista ds. audio marketingu. - Dzieje się tak za sprawą coraz wyższej aktywności OZZPA w sferze egzekwowania tantiem. Wysokie ryzyko poniesienia kosztownej kary nie jednego przedsiębiorcę zmusił do uregulowania tej kwestii. Właśnie ta sytuacja otworzyła drogę rozwoju kategorii muzyki zwolnionej z opłat, na rynku funkcjonującej jako Royality Free Music.
Tym, którzy zwlekają, bądź nie płacą tantiem warto przypomnieć, że grozi im nawet 5 lat pozbawienia wolności. Dotyczy to zarówno utworów zarejestrowanych na nośnikach audio, jak i muzyki emitowanej przez stacje radiowe.
(boa)
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


