Wylądować na ulicy
W galeriach brakuje powierzchni. Znane marki wróciły do korzeni i znowu wybierają lokale przy ulicach.
Warszawa galeriami stoi. A przynajmniej stała, bo ostatnio otwartym dużym centrum handlowym były Złote Tarasy. Wcześniej, przed 2006 rokiem, z wielkim hukiem świętowano uruchomienie Blue City i Arkadii. Ale od kilku lat w stolicy nie przybywa powierzchni handlowej w tego typu obiektach. Sieci wielu marek nie zamierzają z tego powodu rezygnować z rozwoju, dlatego coraz chętniej lokują swój biznes przy głównych ulicach. Wskazują na to badania CBRE, firmy zajmującej się badaniem rynku nieruchomości.
Miejsce w atrakcyjnych lokalizacjach zwalniają też banki. Kryzys z kolei ograniczył ich ekspansję. Wynajmujący z innych branż zacierają ręce, i to nie tylko z powodu pozyskania nowej powierzchni. Ważniejszym argumentem jest również fakt, że placówki bankowe nie generują większego ruchu pieszego. Niektórzy twierdzą nawet, że skoro ustawa reguluje minimalną odległość dwóch aptek, tak samo powinno być z bankami.
Raport na temat cen nieruchomości przy głównych ulicach polskich miast przygotował Cushman & Wakefield. Wysokość czynszów w porównaniu do 2011 roku nie uległ znaczącym zmianom i w wybranych miastach wynosi (za m2/rok):
- Łódź, ul. Piotrkowska – 324 euro
- Katowice, ul. 3 Maja – 696 euro
- Kraków, ul. Floriańska – 948 euro
- Warszawa, ul. Nowy Świat – 1020 euro
W dużych miastach powstają też obiekty łączące powierzchnię biurową i handlową. w Warszawie najpopularniejszymi kompleksami wielofunkcyjnymi są CH Blue City z biurowcem Blue Office i CH Złote Tarasy z biurowcami Skylight i Lumen. W Krakowie tego typu obiektem jest Bonarka City Center, a we Wrocławiu Sky Tower i Arkady Wrocławskie. Sąsiadujące ze sobą biura i sklepy korzystają z efektu synergii. Oba rodzaje powierzchni czerpią z takiego połączenia korzyści, a stawki najmu są przy tym porównywalne do obowiązujących w tradycyjnych centrach.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


