Nabici w katalog
Jeśli skrzynka pocztowa twojej firmy zapełnia się ofertami prywatnych rejestrów przedsiębiorstw, to miej się na baczności. Możesz stracić nawet kilka tysięcy.
- Działalność gospodarczą prowadzę od blisko dziesięciu lat, ale niedawno otrzymałem niezbyt jasną informację z Kancelarii Odpisów z Krajowego Rejestru Sądowego. Kancelaria owa chciała, bym zapłacił 300 zł za „udostępnienie aplikacji Elektronicznego Odpisu z KRS” dla mojej firmy – mówi Michał Kowalski, przedsiębiorca z Warszawy. - Dostałem też inny list, w którym ORF Ogólnopolski Rejestr Firm zażyczył sobie opłaty w wysokości 3025,80 zł za wprowadzenie do swojej bazy znaku towarowego wykorzystywanego przez moją firmę. Dopiero po uważnym przyjrzeniu się obu tekstom nabrałem pewności, że mam do czynienia z komercyjną ofertą, a nie korespondencją z administracji państwowej.
Powstające jak grzyby po deszczu „rejestry” i „bazy” robią pieniądze na nieświadomości przedsiębiorców. Przysyłając pisma swoim językiem i formą przypominające oficjalne dokumenty urzędowe tworzą wrażenie, jakby odbiorca miał rzeczywiście do czynienia z korespondencją z organami władzy. Dlatego często bez zgłębiania otrzymanych materiałów po prostu płacą – dla świętego spokoju.
Brak wnikliwej analizy pism otrzymywanych od kolejnych centrów ewidencyjnych naraża przedsiębiorców na straty. Drobnym drukiem są w nich bowiem zamieszczone wzmianki o tym, że w rzeczywistości adresat ma do czynienia ze zwykłą ofertą handlową. Płacąc wymaganą kwotę zasilamy konto prywatnej spółki, a dane naszej firmy – te same, które można znaleźć na stronie Głównego Urzędu Statystycznego – zostają powielone w komercyjnym katalogu.
Mnożące się oferty rejestracji w prywatnych bazach firmy doczekały się odpowiedzi ze strony Ministerstwa Gospodarki. W wystosowanym do przedsiębiorców liście jego przedstawiciele podkreślają, że od dnia 1 lipca 2011 roku Ewidencja Działalności Gospodarczej prowadzona jest przez Ministra Gospodarki w jednym systemie Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Czynności związane z wpisem do niej są zaś bezpłatne. Nie mającą absolutnie nic wspólnego z Ewidencją Działalności Gospodarczej prowadzoną przez Ministra Gospodarki.
- Chcemy Cię przestrzec przed firmami komercyjnymi przesyłającymi osobom, które założyły działalność gospodarczą, oferty dokonania wpisu w prowadzonych przez siebie rejestrach (katalogach firm) – czytamy w dokumencie Ministerstwa Gospodarki. - Wpis do tych rejestrów nie upoważnia do wykonywania działalności gospodarczej na terytorium Polski i nie jest wymagany przez przepisy prawa. Rozsyłane pisma, sugerujące konieczność uiszczenia opłaty za wpis do "rejestru przedsiębiorców", są w istocie ofertami handlowymi, o czym świadczą informacje zamieszczone drobnym drukiem. Uiszczona w odpowiedzi na takie pismo opłata za wpis stanowi przychód firmy, która wysyłając pismo wprowadza adresatów w błąd, sugerując publicznoprawny i obligatoryjny charakter tej opłaty.
(gum)
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


