Muzyczny marketing
By odtwarzać muzykę w lokalu nie wystarczą głośniki, trzeba opłacić jeszcze tantiemy. Niektóre firmy przygotowują muzykę bez dodatkowych opłat.
Odpowiednio dobrana muzyka może sprawić, że klient dłużej zostanie w danym lokalu, chętniej do niego wróci i będzie miał z nim pozytywne skojarzenia. Dlatego też, tło muzyczne jest istotnym elementem budującym atmosferę i uzupełniającym wystrój placówki.
- Muzyka w sklepie powinna oddawać charakter marki i być z nią kojarzona. W Polsce jeszcze daleko nam do zachodnich standardów, gdzie firmy skrupulatnie dobierają i przestrzegają list odtwarzania - mówi Jakub Kornafel, prezes Marpa Studios.
Polskie prawo autorskie nakłada obowiązek na przedsiębiorców odprowadzania opłat na rzecz tantiem autorskich dla organizacji zbiorowego zarządzania z tytułu publicznego odtwarzania muzyki. Na naszym rynku działają cztery tego typu instytucje. Koszt publicznego odtwarzania muzyki w sklepie o wielkości 200 m2 może wynieść nawet 5 tys. zł rocznie, gdyż miesięczne składki na ZAiKS, ZPAV, STO ART i SAWP w takim wypadku to ok 400 zł.
Firmy takie jak Marpa Studios przygotowują znacznie tańszą ofertę dla przedsiębiorców, dzięki której zwolnieni są oni z opłat na rzecz wymienionych wcześniej organizacji. Wszystkie utwory należą do usługodawcy i nie są zarejestrowane w instytucjach typu ZAiKS. Oznacza to, że nagrania zwolnione są z tantiem, a ich właściciel sam nimi zarządza i osobiście dochodzi swoich praw autorskich.
- Nikt nie ma obowiązku rejestrowania swojej twórczości w organizacjach zbiorowego zarządzania. Robią to artyści, którzy wolą, by ktoś za nich chronił ich interesy twórcze. My świadomie tego unikamy, by umożliwić przedsiębiorcom tańsze odtwarzanie muzyki w lokalu – dodaje Jakub Kornafel.
Marpa Studios oferuje przygotowanie kompilacji w różnych gatunkach muzycznych, specjalnie pod określony rodzaj działalności. W ramach abonamentu właściciel lokalu otrzymuje, oprócz muzyki, także dostęp do radia internetowego oraz fachowego doradcę z zakresu audiomarketingu. W pakiecie jest również naklejka na drzwi informująca, że korzysta on z utworów skomponowanych specjalnie dla niego. Tym, którzy zwlekają, bądź nie płacą tantiem warto przypomnieć, że grozi im nawet 5 lat pozbawienia wolności. Dotyczy to zarówno utworów zarejestrowanych na nośnikach audio, jak i muzyki emitowanej przez stacje radiowe.
(boa)
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

