Irena Eris: Instytuty Kosmetyczne po liftingu

– Korzystam z kosmetyków także innych firm niż moja – mówi Irena Eris, właścicielka spółki Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris.
Podobno gdyby nie problemy z cerą, nie byłaby pani teraz jedną z najbogatszych Polek.
To z pewnością spore uproszczenie. Ale coś w tym jest. Przed laty miałam problemy ze skórą i szukałam na nie remedium. Ale wtedy trudno było kupić jakikolwiek krem, nie mówiąc już o odpowiednich preparatach specjalistycznych. Kosmetykami zainteresowałam się więc z pobudek egoistycznych – chciałam znaleźć coś dla siebie.
W końcu sama zrobiła sobie pani dobry krem. A później zaczęła sprzedawać go innym.
Miałam wiedzę, byłam wykształcona, czułam, że mogę zrobić w swoim życiu coś innego niż pracować na etacie. Zaczęłam się rozglądać za czymś, co przyniosłoby mi satysfakcję, i pomyślałam, że dobrze byłoby działać samodzielnie, na własny rachunek. Jednak od pomysłu do realizacji marzeń daleka droga. Nie miałam pieniędzy na rozpoczęcie działalności, ale los się uśmiechnął i dał mi szansę w momencie, gdy moja mama otrzymała niewielki spadek. Wiedząc o moich marzeniach, pożyczyła mi te pieniądze, chociaż liczyła się z tym, że może ich nie odzyskać. W 1983 roku zaryzykowałam więc i postanowiłam pracować na swoim. Na szczęście moje przedsięwzięcie powiodło się i z czasem mogłam zwrócić mój dług. Początkowo produkowałam tylko jeden krem – półtłusty. Potem powstało mleczko, a następnie tonik i kolejno inne kosmetyki. W końcu, przed moją fabryką zaczęły ustawiać się kolejki, a po kremy przyjeżdżali właściciele sklepów z całej Polski.
Kilkanaście lat temu został otwarty pierwszy Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris. Przez ten okres, sieć przeżywała różne turbulencje, zamknęliście nawet kilka franczyzowych instytutów. Ostatnio nawet pani mąż, Henryk Orfinger, przejął zarządzenie siecią.
Tak, mąż zajmuje się siecią franczyzową. Ale on zajmuje się wszystkim, tak jak i ja zresztą. Na początku sieć rozwijała się dosyć intensywnie, chcieliśmy otworzyć wiele punktów w stosunkowo krótkim czasie. Do instytutów produkujemy specjalistyczne linie kosmetyków Prosystem, które są wykorzystywane przy zabiegach. Produkcja dedykowanej linii kosmetyków jest bardzo droga, pracochłonna, dlatego zależało nam na szybkim rozwoju sieci franczyzowej. Udało nam się podpisać wiele umów franczyzowych, niestety, okazało się, że nie wszyscy nasi franczyzobiorcy dobrze zarządzali swoimi placówkami. Dlatego z kilkoma partnerami musieliśmy się rozstać. Przeorganizowaliśmy sieć, obecnie działają w niej 23 instytuty, w tym 16 franczyzowych. Prowadzą je sprawdzeni franczyzobiorcy, co do których nie mamy zastrzeżeń.
Jest pani wizytówką firmy. A w pani cieniu stoi mąż...
Nie w cieniu – tylko zawsze obok. Dla mnie to wielki komfort pracować z kimś, do kogo ma się wielkie zaufanie. Stanowimy z mężem zgraną spółkę, każde z nas zajmuje się innym obszarem działalności firmy, uzupełniamy się. Mamy własne zadania, zakresy obowiązków, które jakby naturalnie się od początku wyłoniły. Mąż zarządza finansami, odpowiedzialny jest za administrację, a ja za rozwój produktów, badania. Robię tylko to, co kocham, na czym się znam. Jednocześnie wspólnie zarządzamy domem. Jesteśmy rodziną, więc można powiedzieć: w pracy razem i w domu razem. Choć są też takie dni, że z racji wielu obowiązków wcale się nie widujemy.
Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku "Własny Biznes Franchising" nr 2/2013.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej