Firma zbudowana na wiedzy

Czy badania marketingowe są potrzebne małej firmie, czy można sobie bez nich poradzić?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Badania marketingowe powinny zostać przeprowadzone przed każdym nowym przedsięwzięciem biznesowym – czy będzie to założenie całkiem nowego biznesu, wypuszczenie na rynek nowego produktu, czy też zmiana wizerunku firmy. Zebranie informacji o otaczającej nas rzeczywistości biznesowej pozwala przede wszystkim zminimalizować ryzyko niepowodzenia związanego z podejmowaniem decyzji w firmach.
- W skrócie można powiedzieć, że badania marketingowe dostarczają wiedzy o tym, jak osiągnąć sukces – mówi Agata Matuszewska-Pyc, dyrektor ds. badań i rozwoju w firmie badawczej Open Research. – Pozwalają zminimalizować ryzyko niepowodzenia związanego z podejmowaniem decyzji, np. w przypadku otwarcia nowej restauracji wyniki badań marketingowych pozwalają oszacować potencjał popytu i podaży, przybliżają reakcję potencjalnych klientów na wprowadzenie na rynek nowego produktu, czy zmianę logo.
Wyniki badań marketingowych dostarczają też konkretnych rekomendacji w kontekście planowanych działań, takich jak wybór odpowiedniej lokalizacji dla danej działalności popartej badaniami zapotrzebowania na dane usługi w konkretnej okolicy, czy też informacje od klientów dotyczące ich reakcji na zmiany opakowania produktu, czy modyfikacje oferty produktowej.
Marketing dla małego i dużego
Badania marketingowe muszą dostarczyć firmie użytecznych wskazówek dotyczących jej dalszych działań. Dzięki pomocy firmy prowadzącej badania przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się, jak ich marka jest odbierana na rynku, sprawdzić satysfakcję i lojalność klientów. Wyniki przynoszą informację pochodzącą bezpośrednio od finalnego klienta, co pozwala poprawić ofertę, dopasować ją do konkretnych potrzeb klientów, budować lojalność klientów, ale też sięgnąć po klientów konkurencji.
- Jednym z badań, jakie prowadzimy są badania sił sprzedaży, które pozwala dopasować procedury i standardy do strategii firmy oraz pozwala na usprawnienie przepływu informacji w firmie. Jest ona wykorzystywana do budowania skutecznego zespołu sprzedaży i wzrostu zadowolenia pracowników – mówi Agata Matuszewska-Pyc.
Można również przeprowadzić tzw. badania shopperowe (zachowania klientów, drzewo decyzyjne, ścieżki w punkcie sprzedaży, ocena materiałów POS), które pozwalają ocenić wpływ działań producenta na decyzje podejmowane przez konsumentów w punkcie sprzedaży. Dostarczają one informacji o tym, jak postrzegana jest marka i czy zachowana jest spójność komunikacji, dzięki temu przedsiębiorcy otrzymują wskazówki dotyczące planowania skutecznych działań wspierających sprzedaż.
Na podstawie wyników badań satysfakcji i lojalności klienta przedsiębiorcy mogą uzyskać bezpośrednią i pełną informację o tym, jakie są oczekiwania dotyczące oferty i jakie czynniki wpływają na lojalność klientów. W ten sposób można również zdobyć informacje o tym, co może skłonić klientów konkurencji do sięgnięcia po nasze produkty bądź usługi. Efekty badań siły sprzedaży mogą pomóc w dopasowaniu procedur i standardów do strategii firmy oraz oczekiwań partnerów biznesowych. Ich wyniki pozwalają na usprawnienie przepływu informacji w firmie, co może pomóc np. w budowaniu skutecznego zespołu sprzedaży.
– Firmy zajmujące się badaniami marketingowymi starają się dopasować rodzaj badania czy stosowaną metodologię do wymagań klienta, chociaż oczywiście można wskazać flagowe rozwiązania stosowane w poszczególnych branżach, np. charakterystyczne dla branży FMCG są badania shopperowe, badania marki i reklamy – znajomość, wizerunek oraz badania satysfakcji i lojalności klientów – wymienia Agata Matuszewska-Pyc. – Branże usługowe, np. telekomunikacja, czy placówki medyczne realizują zazwyczaj badania marki i reklamy, satysfakcji i lojalności klientów. Sprawdzają również, jak przyjmą się nowe usługi, badając wrażliwość cenową klientów i szacując popyt.
Wydawać by się mogło, że kryzys nie jest najlepszym czasem na inwestycje w marketing, tymczasem właśnie teraz firmy powinny starać się jeszcze lepiej zrozumieć swoich klientów, przewidzieć ich zachowania. Tylko precyzyjna wiedza pozwoli na szybką reakcję i dostosowanie się do zmieniających się warunków.
Magdalena Krocz
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...