Fast food – Lubię to!

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W ciągu minionych czterech lat liczba osób stołujących się w fast foodach wzrosła o 10 proc., a w przyszłości liczba miłośników barów szybkiej obsługi jeszcze wzrośnie. Z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 44 proc. ankietowanych sięga po fast foody przynajmniej raz w miesiącu. W ubiegłym roku do stołowania się w fast foodach przyznawało się 40 proc. ankietowanych.

Wśród amatorów szybkiego jedzenia dominują osoby młode, do 34 roku życia, legitymujące się wykształceniem podstawowym lub zawodowym. Posiłki serwowane w barach szybkiej obsługi smakują zarówno panom, jak i paniom, bo żadna z płci nie zyskała w badaniu znaczącej przewagi. Najrzadziej po fast foody sięgają osoby z wyższym wykształceniem oraz osoby, które ukończyły 45 rok życia.

- Powyższe dane pokazują, że restauracje szybkiej obsługi cieszą się niesłabnącą popularnością wśród Polaków. Zapewniają one nie tylko szybką obsługę, tak istotną zwłaszcza dla zabieganych osób, lecz również niższą cenę niż w restauracjach z obsługą kelnerską. To powoduje, że tego typu restauracje stają się miejscami spotkań ze znajomymi, czy też przystankami w drodze do lub z pracy. Ponadto restauracje sieciowe typu fast food gwarantują określony standard posiłku i poziom obsługi, niezależnie od tego, w jakim miejscu w Polsce czy na świecie z nich korzystamy. Warto też zwrócić uwagę, że restauracje szybkiej obsługi coraz częściej poszerzają swoje menu o mniej kaloryczne posiłki, aby każdy mógł znaleźć w nich coś dla siebie. Mimo że trend slow food będący przeciwieństwem fast foodu wydaje się zyskiwać na popularności, to jednak nadal dla dużej części społeczeństwa możliwość korzystania ze slow foodu jest mocno ograniczona – przygotowanie takiego jedzenia jest bardziej czasochłonne, zarówno w domu, jak i w restauracji, a także wymaga większych nakładów finansowych – mówi Marek Lekki z ARC Rynek i Opinia.

Rosnące grono smakoszy szybkiej kuchni sprawia, że na rynku rośnie również liczba działających barów. Obok ikon fast foodu, a więc sieci McDonald's, czy Subway, pojawiają się kolejne. Niedawno do Polski weszła sieć Charley`s Philly Steaks, ale oprócz niej mamy tez sporo rodzimych fast foodów, wśród nich można wymienić np. Mr Hamburgera – jedną z najstarszych polskich sieci szybkiej obsługi, Western Chicken, 7th Street, czy sandwich bary Canappka.

(mak)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €