Nie musisz zaciskać pasa
Gdyby zapytać tysiąc osób o to, jak w kryzysie znaleźć szansę dla siebie, 990 stwierdziłoby zapewne, że kryzys to nie czas na inwestycje. Ale czy na pewno?
Wiele osób, nawet w tłustych czasach, nie zdecydowałoby się na zakładanie własnego biznesu, bo trzeba mieć środki, pomysł, kwalifikacje, ale też chęci i predyspozycje. Przecież nie każdy urodził się przedsiębiorcą. Ludzie przedsiębiorczy w trudnych czasach zaczynają szukać nie tylko sposobów na zarabianie pieniędzy, ale również na wyrażanie siebie. Nie jest to łatwe, bo dzisiejszy rynek nasycony jest wszelkimi usługami i produktami, a jednocześnie otwarty na wszelkie nowe pomysły i trendy.
Gdzie więc najłatwiej szukać pomysłu na swój biznes? Rozwiązaniem skrojonym na miarę potrzeb jest franczyza, czyli sprawdzony model biznesowy w interesującym nas sektorze rynku oraz marka budząca zaufanie i rozpoznawana przez klientów.
Zanim wybierzemy odpowiedniego franczyzodawcę, musimy dokładnie przeanalizować nasze możliwości. Składają się na nie między innymi osobiste predyspozycje. Zastanówmy się, czy potrafimy wziąć odpowiedzialność za biznes, sami sobie narzucić dyscyplinę, jeśli nie stoi nad nami szef? A może do tej pory prowadziliśmy własny biznes i nie będziemy potrafili dopasować się do ram wyznaczonych przez standard danego modelu franczyzowego? Warto też zastanowić się, czy nasza decyzja uzyska wsparcie najbliższych – zarówno psychiczne, jak i to praktyczne.
Przed podjęciem jakichkolwiek wiążących decyzji należy dokładnie przeanalizować możliwości finansowe. Pamiętajmy o zasadzie: mierz siły na zamiary. Musimy bardzo dokładnie skalkulować przyszłe przychody oraz koszty, jakie będziemy ponosić, uwzględniając rezerwy na rozpoczęcie działalności, nieprzewidziane wydatki oraz możliwe ryzyka (np. spadki rynku).
Wybór franczyzodawcy to złożona decyzja, zwykle uzależniona od indywidualnych warunków, dlatego zanim ją podejmiemy, upewnijmy się, że biznes, który wybraliśmy, jest na pewno rozwiązaniem skrojonym na naszą miarę. Kluczowym aspektem, którym należy rozważnie przemyśleć, jest lokalizacja, w której będziemy prowadzić działalność. Jest ona kluczowa dla powodzenia biznesu. Najlepiej zrobić dokładną analizę otoczenia. Taki audyt powinien potwierdzić nam spójność pomiędzy profilem konsumenta produktów lub usług a profilem klienta funkcjonującego w okolicy wybranej przez nas lokalizacji. Jeśli naszą grupę docelową tworzą kobiety i mężczyźni w wieku 20-35, a z audytu wynika, że osiedle, na którym miałby działać nasz lokal, zamieszkują głównie osoby w wieku 55+, lepiej rozpocząć poszukiwania kolejnego punktu. Oczywiście, wybór naszej lokalizacji powinien uwzględniać optymalny koszt najmu lokalu oraz zgodność jego standardu ze standardem wymaganym przez franczyzodawcę.
Powyższe rozważania to tylko szkic tego, co powinniśmy zrobić, decydując się na prowadzenie własnego biznesu franczyzowego.
Anna Waszkiewicz
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


