Zakupy na odległość
Przedsiębiorcy, którzy prowadzą sprzedaż wysyłkową, powinni przestrzegać kilku zasad.
Aby bezstresowo nabyć daną rzecz nie odwiedzając sklepu, warto pamiętać o kilku obowiązkach, jakie spełnić musi sprzedawca. Bardzo ważnym zadaniem przedsiębiorcy oferującego nam zakup towaru na odległość jest udzielenie nam pełnej i rzetelnej informacji. Sprzedawca powinien m.in. poinformować nas o swojej nazwie i adresie, warunkach zakupu i dostawy towaru oraz o dokładnych parametrach kupowanej rzeczy (cenie i kosztach dostawy). Przedsiębiorca ten powinien także poinformować potencjalnego klienta o sposobie zapłaty za towar oraz w zrozumiały i rzetelny sposób przedstawić mu procedurę reklamacyjną wraz z terminem, w którym można zwrócić towar.
Brak pisemnej informacji wzmacnia Twoje prawa
Sprzedawca na odległość ma także obowiązek pisemnie potwierdzić konsumentowi informacje dotyczące transakcji. Powinien tego dokonać najpóźniej do chwili wysłania towaru. Warto skontrolować, czy nasz kontrahent tego nie przeoczył. Jeśli bowiem sprzedawca nie przesłał nam pisemnego potwierdzenia, nasze prawo do odstąpienia od umowy wydłuża się do 3 miesięcy od chwili wydania rzeczy. Jest to surowa kara dla sprzedawcy. Standardowo bowiem, klient, który zakupił rzecz poza sklepem i został o transakcji rzetelnie poinformowany, może skutecznie odstąpić od umowy w nieprzekraczalnym terminie 10 dni od daty wydania towaru.
Chcąc skutecznie odstąpić od umowy sprzedaży, nie mamy obowiązku uzasadniania naszej rezygnacji. Pamiętajmy jednak, że o ile strony umowy nie umówiły się inaczej, nie ma możliwości odstąpienia od zakupu towarów szybko psujących się (żywność) oraz płyt czy filmów DVD, jeżeli zostały one przez nas rozpakowane.
Przesyłkę zwrotną finansuje klient
Aby odstąpić od umowy sprzedaży zawartej poza sklepem, należy w tym celu złożyć pisemne oświadczenie. W piśmie trzeba wskazać numer konta bankowego, na który ma nastąpić zwrot uiszczonej przez nas kwoty. Pismo najlepiej wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Należy przy tym zachować kopię naszego oświadczenia wraz z kwitem potwierdzającym jego wysłanie. W ten sposób uchronimy się przed ewentualnym zarzutem niedochowania terminu.
Zwracany towar musi zostać przez nas przesłany do sprzedawcy w okresie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Koszty przesyłki obciążają niestety konsumenta. Towar powinien zostać zwrócony w stanie nienaruszonym (w oryginalnym opakowaniu z instrukcją, gwarancją oraz kopią rachunku i dowodu zapłaty). Sprzedawca musi pisemnie potwierdzić nasze skuteczne dokonanie zwrotu towaru. Na zwrot należnej kwoty ma 14 dni. Jeśli tego nie uczyni – mamy prawo do odsetek za każdy dzień jego zwłoki.

Kancelaria Prawna Skarbiec, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

